Forumul electronistilor

Forum de Electronica. Comunitatea electronistilor, radioamatorilor si hobby-stilor din Romania.
 FAQ • REGULAMENT FORUM •  Înregistrare •  Autentificare 
Acum este Dum Apr 20, 2014 9:38 pm

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 12 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: dacia 1400
MesajScris: Lun Apr 29, 2013 11:39 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Dum Feb 05, 2012 2:20 pm
Mesaje: 83
Domiciliu: caracal
salut
am o dacie din 96 si nu vrea sa mai porneasca inainte pornea numai pe benzina pornea foarte greu dar pornea si eram multumit ca totus ma foloseam de ea acum sa va spun cum sa intimplat: am dat de trei ori la cheie si a luato am tinuto cam cinci minute pe benzina dupa care am shimbato pe gaz a mers foarte bine parca mergea mai bine pe gaz decit pe benzina am oprito si aici sa intimplat nenorocirea na vrut sa mai porneasca deloc am amenintato ca-i dau foc dar fara rezultat, am desfacut bujiile erau curate am verificat aprinderea imi da scinteie la bujii am mai schimbat si condensatorul de pe aprindere ca aveam unul nou am curatat platina dar degeaba nu mai stiu ce sa fac poate ma ajutati cu o idee


Sus
 Profil  
 
Publicitate
 Subiectul mesajului: dacia 1400
MesajScris: Lun Apr 29, 2013 11:39 pm 
Avatar Robotel
12 mesaje
Sus
 Profil Trimiteţi mesaj privat E-mail  
 Subiectul mesajului: Re: dacia 1400
MesajScris: Mar Apr 30, 2013 6:48 am 
Neconectat
ElForum staff
Avatar utilizator

Membru din: Sâm Feb 03, 2007 5:27 pm
Mesaje: 3044
Localitate: Bucuresti, Ploiesti
Domiciliu: KN34AW
-Eu am observat ca se poate ineca foarte repede pe gaz (desfaceam tubul de plastic dintre carburator si filtrul de aer si o lasam asa ceva timp pentru a iesi toate gazele);
-Scanteie degeaba ai daca e slaba. Incearca un set nou de bujii si fise siliconice, eventual si capac de delcou nou;
-Ai putea sa pui un "imbunatatitor de scanteie"...nu stiu exact cum ii zice
-Mie la temperatura care e acum afara imi pornea Dacia pe GPL instantaneu (...daca mergea electromotorul...).

_
carte BASCOM-AVR


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: dacia 1400
MesajScris: Mie Mai 01, 2013 9:14 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Sâm Sep 19, 2009 3:18 am
Mesaje: 384
Localitate: Adierea1@yahoo.com
Domiciliu: Tulcea
Am intalnit o Dacie care nu pornea decat inpinsa ,electromotoru invirtea ca un nebun dar nu pornea defectiunea era copresie prea slaba iar cand era trasa sau inpinsa motoru era invartit mai repede si pornea .


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: dacia 1400
MesajScris: Mie Mai 01, 2013 10:48 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Joi Iul 02, 2009 10:16 pm
Mesaje: 694
Localitate: Alexandria
Domiciliu: Alexandria
Cred ca problema tine de alimentare, daca era de la scanteie, bujiile se udau.
Undeva pe circuit este o electrovalva care opreste benzina, cand este pe gaz, probabil s-a defectat. Butonul din masina comanda aceasta valva, deci trebuie si el verificat.

Vezi intai daca sprituieste in carburator cand accelerezi.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: dacia 1400
MesajScris: Mie Mai 01, 2013 1:07 pm 
Neconectat
ElForum staff
Avatar utilizator

Membru din: Lun Mar 02, 2009 10:54 pm
Mesaje: 2629
Localitate: IASI
Domiciliu: IASI
Adierea scrie:
Am intalnit o Dacie care nu pornea decat inpinsa ,electromotoru invirtea ca un nebun dar nu pornea defectiunea era copresie prea slaba iar cand era trasa sau inpinsa motoru era invartit mai repede si pornea .

N-are treaba compresia la benzinare(evident in limitele bunului simt).Mai repede as crede ca in momentul cand dadea la cheie,contactul auxiliar intrerupea alimentarea bobinei de inductie si nu aveai scanteie taman cand electromotorul invartea mai vartos la motor.Contactele de dacie aveau obiceiul asta,si nu odata se intampla ca exact cand renuntai sa mai dai la demaror si relaxai contactul pe pozitie,motorul sa porneasca din inertie dupa ce l-a invartit electromotorul.Se poate vedea prin cuplarea unui voltmetru pe alimentarea bobinei in timp ce dai la cheie,altfel e discutabila treaba,pt ca din cauza compresiei proaste putem discuta la diesel,dar la dacie si fara segmenti porneste daca totul e in regula :rade:

_
Daca un montaj functioneaza din prima,in mod sigur e gresit.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: dacia 1400
MesajScris: Mie Mai 01, 2013 5:35 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Dum Feb 05, 2012 2:20 pm
Mesaje: 83
Domiciliu: caracal
domnul doru3160 are dreptate de citeva ori sa intimplat sa dau la automat si cind intrerupeam contactul da sa porneasca, am sa verific si acest aspect si am sa va tin la curent dar dupa pasti am sa va comunic cum am rezolvat aceasta problema pina atunci astept cit mai multe solutii.
ca sa raspund tuturor celor care vor sa ma ajute : alimentare cu carburant atit benzina cit si gpl am , am verificat, chiar am gasit bujiile ude la benzina, electrovalva la gpl se aude cind cupleaza deci alimentarea cu carburant iasa din discutie ,presiunea la ulei in mers am 3si3,5 pe relanti 2 adevarul este ca mai ciupe ceva ulei am verificat la 1000km mai complectez cam 1l acum nu stiu daca motorul este uzat asa rau mai ramine partea cu scinteia eu am impresia ca numai am reglajele bune am inteles ca pe volanta exista un semn pe care eu nu-l mai am am verificat cica se pune un bec pe platina se pune semnul in fereastra si atunci seinvirteste de corpul delcoului pina se aprinde becul, daca stiti dumneavoastra mai multe va rog sa-mi spuneti pasi care trebuiesc urmati ca sa pun aprinderea la punct.
va multumesc


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: dacia 1400
MesajScris: Mie Mai 01, 2013 6:12 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Dum Feb 14, 2010 5:22 pm
Mesaje: 500
Localitate: Santana Arad
Domiciliu: Bistrita
M-am confruntat si eu cu o problema asemanatoare in urma cu multa vreme,vreo 25 de ani.M-am dat de ceasul mortii pina am depistat defectul.Si la mine bujiile erau bune,curate,condensatorul bun,scinteie buna,benzina avea,delcoul reglat si rasreglat,fisele de la bujii schimbate.Intr-un final am schimbat si distribuitorul de scintei(luleaua)si surpriza, masina a pornit.Din curiozitate m-am uitat mai atent la "lulea"si am observat pe partea rotunda, unde este planul de separatie rezultat in urma fabricarii(injectarii), pe care este si lamela ,niste urme gri ca si cum ar fi fost arsuri.Am facut urmatorul experiment,deoparte si de alta a urmelor gri,am facut niste canale cu o pinza de bomfaier si am montat luleaua pe delcou .Surpriza , motorul a pornit fara probleme.E bine de incercat.Daca masina functioneaza si pe gaz ,motorul ar trebui sa porneasca si pe gaz,poate un pic mai greu.
Reglarea avansului static se face in felul urmator.Se scoate masina din viteza,se scoate capacul delcoului si se invirte motorul cu manivela sau se trage de cureaua care invirte ventilatorul,pompa de apa si alternatorul pina lamela lulelei este orientata in partea opusa motorului iar semnul de pe volanta se gaseste in dreptul semnului facut pe carcasa volantei.Se destringe surubul de blocare al delcoului si se roteste inspre stinga.Se pune contactul iar fisa centrala a bobinei de inductie cu capatul care intra in delcou se va apropia de masa masinii(caroserie,motor)fara sa atinga caroseria sau motorul.Se apuca de delcou si se roteste inspre dreapta,foarte incet pina cind se produce scinteie intre capatul fisei centrale si masa masinii.Se blocheaza delcoul prin stringerea surubului de blocare si se va monta delcoul ,respectiv luleaua,capacul delcoului,fisa centrala si fisele care duc la bujii.Mare atentie la montarea fiselor sa nu le montezi gresit.Ordinea lor este 1-3-4-2.Bafta.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: dacia 1400
MesajScris: Mie Mai 01, 2013 7:45 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Joi Iul 02, 2009 10:16 pm
Mesaje: 694
Localitate: Alexandria
Domiciliu: Alexandria
Deci ai pornit-o pana la urma.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: dacia 1400
MesajScris: Mie Mai 01, 2013 11:35 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Sâm Sep 19, 2009 3:18 am
Mesaje: 384
Localitate: Adierea1@yahoo.com
Domiciliu: Tulcea
doru3160 scrie:
Adierea scrie:
Am intalnit o Dacie care nu pornea decat inpinsa ,electromotoru invirtea ca un nebun dar nu pornea defectiunea era copresie prea slaba iar cand era trasa sau inpinsa motoru era invartit mai repede si pornea .

N-are treaba compresia la benzinare(evident in limitele bunului simt).Mai repede as crede ca in momentul cand dadea la cheie,contactul auxiliar intrerupea alimentarea bobinei de inductie si nu aveai scanteie taman cand electromotorul invartea mai vartos la motor.Contactele de dacie aveau obiceiul asta,si nu odata se intampla ca exact cand renuntai sa mai dai la demaror si relaxai contactul pe pozitie,motorul sa porneasca din inertie dupa ce l-a invartit electromotorul.Se poate vedea prin cuplarea unui voltmetru pe alimentarea bobinei in timp ce dai la cheie,altfel e discutabila treaba,pt ca din cauza compresiei proaste putem discuta la diesel,dar la dacie si fara segmenti porneste daca totul e in regula :rade:

Da stiu defectul la care te referi dar vina era al compresiei .Cand sa hotarat sa repare motorul mecanicul care la reparat mia aratat pistoanele motorului trei aveau numai partea care tine segmenti unul era intreg iar segmenti erau aproape inexistenti .Tinand cont ca motorul din cazul nostru merge cu gaz este posibil sa arate lafel.
Deunde bujii umezite la gaz doar daca incearca sal porneasca cu benzina .Scanteia trebue sa fie albastra nu rosie .


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: dacia 1400
MesajScris: Mie Mai 01, 2013 11:46 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Sâm Sep 19, 2009 3:18 am
Mesaje: 384
Localitate: Adierea1@yahoo.com
Domiciliu: Tulcea
Daca vrei sa verifici daca contactul este devina pune un fir dela plusul bateriei la plusul bobinei de inductie ,adica la borna care nu este legata la platina si dai un automat ,daca porneste contactul este devina .
Controleaza atent si capacul si luleaua delcoului sant multe care fac descarcari aiurea daca au fost zgariate sau au facut descarcari din cauza prafului sau a condensului .


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 12 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Mergi la:  
?epelu?












.
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România
[ Time : 0.074s | 14 Queries | GZIP : On ]