Forumul electronistilor

Forum de Electronica. Comunitatea electronistilor, radioamatorilor si hobby-stilor din Romania.
 FAQ • REGULAMENT FORUM •  Înregistrare •  Autentificare 
Acum este Mie Apr 16, 2014 10:44 am

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 130 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Următorul
Autor Mesaj
MesajScris: Joi Dec 23, 2010 12:16 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Joi Iun 24, 2010 2:06 am
Mesaje: 248
Localitate: constanta
Domiciliu: orasul Constanta
stimabili hai sa nu ne complicam f mult :da ideea trebuie sa fie simpla si practica,ceace mi sa sugerat mai sus e ce ma bate si pe mine gandul sa folosesc 2 statoare sa le debobinez sa le unesc si sa maresc suprafata statorului alt ax modificare la rotor ,dar ma complic,si atat timp cat am un alternator de 24 V si 35A,va rog frumos sa dam solutii practice si usor realizabile,nu are rost sa ma complic f mult in constructie altfel omul renunta si cumpara unul de agata facut :da

si f interesant ceace ai gasit stimabile la 200 rpm ca debiteaza tensiune ,la ce turatie debiteaza 5A studiaza un manual auto si iti confera parametri altrnatorului


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Constructia unui generator eolian de 1kW
MesajScris: Joi Dec 23, 2010 12:16 am 
Avatar Robotel
130 mesaje

Linkuri sponsorizate


Sus
 Profil Trimiteţi mesaj privat E-mail  
MesajScris: Joi Dec 23, 2010 9:14 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Dum Aug 10, 2008 8:23 am
Mesaje: 287
Domiciliu: Navodari
lucian_b scrie:
Salut toti colegii de forum!
Ce parere aveti, a experimentat cineva asa ceva?
Autorii sustin ca un alternator auto incepe sa furnizeze o tensiune de 12V incepand de la 200rpm.
La ce turatie ar debita un curent de 5A?


Colegu lucian_b, la întrebarea dvs. nimeni nu vă poate da un răspuns.Chiar şi două alternatoare de acelaş tip , vor prezenta turaţii diferite, şi asta ca urmare a dispersiei parametrilor electrici şi magnetici.
Legat de schema postată, principalul ei avantaj ,rezidă din faptul că excitaţia alternatorului se cuplează doar cînd alternatorul debitează o anumită tensiune (putere), la care practic începe încărcarea acumulatorului.Cu această schemă, alternatorul auto ,intră în competiţie cu generatorul conaşului Hugh Piggott's. Totuş, el pierde în faţa conaşului ,dat fiind necesitatea unui multiplicator de turaţie, şi de aici necazurile specifice multiplicatorului.

_
"Fii om, fii drept, şi recunoaşte că deasupra ambiţiilor şi
intrigilor şi urilor este Patria, este veşnicia Neamului; şi că acolo
trebuie să ne întâlnim totdeauna, chiar dacă nu ne înţelegem de
fiecare dată."
Doar simplu, Ion.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Vin Dec 24, 2010 3:17 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Mar 16, 2009 2:35 am
Mesaje: 1954
Domiciliu: Iasi
Nu dai si valoarea sarcinii. Tensiunea este in functie de turatie; curentul I=U/R. Deci, ce capacitate au bateriile si ce putere are eoliana in functie de turatie (viteza vantului)? Un pont; cauta cu gogu' masina sincrona speciala si ai sa te lamuresti singur. Succes si sarbatori fericite!


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Dum Dec 26, 2010 11:23 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Joi Iun 24, 2010 2:06 am
Mesaje: 248
Localitate: constanta
Domiciliu: orasul Constanta
foarte interesant si ceace relateaza articolul http://www.icpe.ro/ro/d/6/p/REVIR asta ar da avantajul sa aiba un rotor cu magneti de neodium ,deci forte destul de mari de a invarti rotorul eolienei solutia e prezentata mai sus


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Lun Dec 27, 2010 11:04 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Joi Mar 11, 2010 2:38 pm
Mesaje: 660
Domiciliu: vaslui
revirul e pentru viteze mici ala vantului , mare lucru nu cred ca va mai ramane din ea la o furtuna neprevazuta , asta e doar parerea mea , iar cuplu pe carel dezvolta nu cred ca va fi util la un multiplicator .
spor la treaba .

_
stiu cate ceva din tot nu totul din ceva


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mar Dec 28, 2010 9:19 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Joi Iun 24, 2010 2:06 am
Mesaje: 248
Localitate: constanta
Domiciliu: orasul Constanta
salut azi mam apucat de eoliana dintr-un alternator de dacie model 1111 facut la electroprecizie sacele an de fabricatie 78,apreciez ca lucrurile vechi sint facute mai cu simt de raspundere si din cauza asta am preferat aceasta solutie ,alternatorul debiteaza initial 12V cu 35 A la o turatie de 2000 rpm un atasament cu o poza la ceace vreu sa iasa dar in urmatoarele zile
magneti de pe exterior vor inlocuii bobina de excitatie,iar bobina d excitatie va fi inlaturata vor intra 6 magneti 3 pe o fata 3 pe cealata dar pe interiorul acesteia intre poli rotorului unde acualmente este amplasata bobina de excitatie


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mar Dec 28, 2010 10:09 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Mai 22, 2006 11:55 pm
Mesaje: 105
Localitate: Iasi
Nu cred ca o sa mearga asa cum ai pus magnetii.
Din cate stiu eu, fiecare fata plana a magnetilor de HDD are DOI poli (un N si un S). In felul acesta polarizarea magnetica a fiecarei armaturi este necorespunzatoare.
In mod obisnuit o armatura (care are 6 poli, sau "gheare") trebuie sa fie polarizata cu N, iar cealalta cu S.
Cred ca va trebui sa alegi alti magneti. Am postat pe paginile anterioare cum trebuie pusi magnetii in rotor si ce fel de magneti se pot folosi.
Reanalizeaza-ti optiunile. :jytuiyu
Succes!


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mie Dec 29, 2010 12:57 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Joi Iun 24, 2010 2:06 am
Mesaje: 248
Localitate: constanta
Domiciliu: orasul Constanta
deci fiecare fata plana influenteaza 6 gheata ar cadea 6 gheara cu o polaritare N si 6 polaritate S numai ca eu le intercalez invers un magnet acopera o pereche de gheare o gheara va fi S cealata N avand trei 3 magneti inseamana 6 gheare adik intercalare de poli decat pe o fata plana si va fi invers cind voi suprapune cealata fata plana va merge sint convins 100%


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mie Dec 29, 2010 10:38 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Mai 22, 2006 11:55 pm
Mesaje: 105
Localitate: Iasi
Ce sa zic?... Probabil ca ceva curent o sa genereze configuratia ta, dar... cu randament destul de mic, si asta deoarece:
- fiecare armatura are o mica magnetizare remanenta (una cu N si alta cu S), cu care magnetii tai vor trebui "sa se lupte"
- magnetii nu realizeaza un cerc complet, astfel ca, probabil, "ghearele" nu vor fi complet acoperite
- circuitul magnetic in interiorul rotorului nu se inchide; exista un spatiu prea mare intre magnetii de pe o armatura si cei de pe cealalta
- magnetii sunt subtiri si vor produce un camp inductor de intensitate modesta.

Sugestii:
- introduci o bucsa de otel moale in interiorul rotorului, pe ax, care sa conecteze magnetii de pe o armatura cu cei de pe cealalta
- pui mai multe straturi de magneti (atentie la polaritate)
- realizezi un ax central din inox nemagnetic.

Succes.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mie Dec 29, 2010 12:20 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Joi Iun 24, 2010 2:06 am
Mesaje: 248
Localitate: constanta
Domiciliu: orasul Constanta
magneti din imagine e un inceput au 4,5 mm grosime fiecare bine inteles in interoir va exista o bucsa de compensare a a fluxului magnetic,si cind vine vb de inox inox este defapt un aliaj,un compozit de crom,o fi inoxidabil dar paramagnetic sau diamagnetic nu poate fii:),axul il fac dintrun bronz mai tare,sau din alama ca e mai tare


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 130 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Următorul

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Mergi la:  
?epelu?












.
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România
[ Time : 0.072s | 14 Queries | GZIP : On ]