Forumul electronistilor

Forum de Electronica. Comunitatea electronistilor, radioamatorilor si hobby-stilor din Romania.
 FAQ • REGULAMENT FORUM •  Înregistrare •  Autentificare 
Acum este Mie Apr 16, 2014 7:10 am

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 83 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Motoare electrice
MesajScris: Mie Oct 06, 2004 3:55 pm 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Lun Dec 22, 2003 11:33 am
Mesaje: 7
O rugaminte:cum pot transforma un motor de la 380V~la 220V~?
Stiu ca trebuie adaugat niste condensatori, dar cred ca dupa anumite formule.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Motoare electrice
MesajScris: Mie Oct 06, 2004 3:55 pm 
Avatar Robotel
83 mesaje

Linkuri sponsorizate


Sus
 Profil Trimiteţi mesaj privat E-mail  
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Mie Oct 06, 2004 7:31 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Mie Feb 18, 2004 3:15 pm
Mesaje: 351
Domiciliu: Malmo
Vezi ca de obicei au schema pusa pe spatele cutiei de conexiuni

_
Metoda de realizat cablaje: nastase.go.ro


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi Oct 07, 2004 7:17 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Mie Mar 03, 2004 8:05 pm
Mesaje: 293
Localitate: Iasi
aceeashi intrebare (sau ceva asemanator) am formulat shi eu in alt post... undeva mai jos....
din pacate se vede ca nu s-a prea jucat lumea cu motoare.....

din experientza mea (am postat mai jos pentru a ma convinge de unele treburi) se poate porni un motor prin defazarea tensiunii pe celelalte infasurari.....
concret: motorul are 3 infasurari distincte identificabile ushor cu ajutorul unui ohmetru..... pentru alimentarea motorului se foloseste ori o infasurare ori 2 infasurari inseriate (in acest ultim caz are o putere mai mica)... iar restul infasurarilor 2(care se inseriaza) sau 1 (in functie de cate se folosesc pentru alimentare) se conecteaza inseriate printr-un condensator tot la alimentare....
ca idee condensatorul trebuie sa aiba minim 70 micro farazi pe 1KW putere motor (nu sunt sigur de asta) sa fie special de pornit motoare shi trebuie sa ii faci un circuit de decuplare adika dupa ce a pornit motorul sa il deconectezi.....
sper sa-tzi fi fost de folos ....

_
noi sa fim sanatoshi!
bafta


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi Oct 07, 2004 11:33 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Mie Feb 18, 2004 3:15 pm
Mesaje: 351
Domiciliu: Malmo
Eu am facut de mai multe ori conexiunea asta ..dar am uitat-o,la un magazin desface capacul si copiaza schema.Am incercat sa o caut pe net dar nu am dat de ea

_
Metoda de realizat cablaje: nastase.go.ro


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Sâm Oct 16, 2004 9:37 pm 
Avatar utilizator
Am facut-o de multe ori. Deci lasi pe motor conexiunea stea pe 3 borne si pe celelalte 3 le vei lega astfel: una din borne este legata direct la unul din conductoarele de la retea ( indiferent ca e nul sau faza ), a doua borna o legi la celalalt conductor de la retea dar si la una din bornele unui condensator, iar a treia borna o legi la borna libera a condensatorului. Pierderile de putere sunt undeva pe la 40% dar ce conteaza...merge nu? Condensatorul folosit de mine cu mare succes este de la corpurile cu neon ( 1,ceva yF ), la motoare de 1,5KVA. Pentru motoare mai mari pune 2 in paralel daca nu ai altceva. Este posibil ca la prima pornire sa fie nevoie sa-l ajuti cu mana dar dupa ce intra in turatie merge binisor. Succes


Sus
  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Sâm Oct 16, 2004 10:50 pm 
Avatar utilizator
Cred ca te referi in primul rand la a alimenta un motor trifazat intr-unul monofazat. Pentru asta m-a intrebat si pe mine cineva mai demult si am acasa cateva pagini scrise despre cum se calculeaza exect condensatorul care trebuie conectat. Mai asteapta vreo 4 luni sa ajung acasa si PROMIT sa caut hartiile si sa raspund profesional la aceasta intrebare.
Pentru a folosi 220 V trifazat de multe ori e de ajuns sa schimbi infasurarea in stea a motorului in triunghi. Fiecare bobina va fi alimentata tot cu 220, la fel ca atunci cand legi 380 in stea.


Sus
  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Lun Oct 18, 2004 10:55 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Mie Sep 15, 2004 2:01 pm
Mesaje: 419
Localitate: Bucuresti
Gabriel, functionarea motorului trifazat se bazeaza pe crearea campului magnetic invartitor ca urmare a existentei defazajului (de 120 gr) intre tensiunile celor trei faze ale retelei. Ceea ce propui tu nu poate sa functioneze.
Prin conectarea unei faze pe direct si a celorlalte prin intermediul unor condensatoare (cu reactanta, capacitatea proportionala cu puterea motorului) se realizeaza tocmai o defazare necesara crearii campului magnetic invartitor.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Lun Oct 18, 2004 2:01 pm 
Avatar utilizator
e corect ce a scris patrascu gabriel.
un motor asincron trifazat 380V in stea il poti alimenta la 220V trifazat in triunghi.


Sus
  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Dum Oct 24, 2004 8:29 pm 
Avatar utilizator
OK...am verificat, citit, documentat si...aveti dreptate. Ultimul motor pe care l-am legat a fost rebobinat si au facut triunghiul direct in interiorul motorului. Poate ca asta m-a indus in eroare. Sorry


Sus
  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Dum Oct 16, 2005 7:39 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Vin Oct 14, 2005 10:27 am
Mesaje: 2454
Localitate: Constanta
Domiciliu: Constanta
Cam tarziu dar vin si eu cu o idee "traznita".Dar daca s-ar monta pe axul unui motor trifazat(legat in stea la 380V si in triunghi la 220), legat in stea cu firul comun(centrul stelei) la nul, un magnet cu 2 poli si trei senzori hall care comanda cele trei circuite(unul pentru fiecare faza,realizat cu tiristori sau triace ),am obtine un motor asincron brushless de putere mare.Ca idee am incercat si eu variantele cu condensator sau bobina de balast(de la un bec cu vapori de mercur de 125W ) dar nu au randament destul de bun la puteri ale motoarelor de 2.2KW(la 4KW trebuia invartit cu mana ca sa porneasca).Aceeasi idee dar fara parte electronica ar fi sa se foloseasca un disc cu 3 lamele(sectoare la 120 grade) si o perie de carbune montata pe ax astfel incat sa dea tensiune pe una din bobine.La varianta cu triunghi in interior se poate alimenta cu un sistem de genul:"curentul intra prin o faza(a motorului) si iese prin celelalte doua,prin rotatie,in functie de unghiul de rotatie al motorului".Nu am experimentat montajul dar cred ca ar da un randament mai bun decat cel cu condensatori sau bobine de balast si se pot folosi montaje push-pull cu triace sau tiristori.Poate nu e cea mai corecta explicare stiintifica a ideii dar cineva care se pricepe ar putea sa o dezvolte si sa o explice pe intelesul tuturor.

_
Stresez lumea.Multumesc anticipat celor care ma suporta.


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 83 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Următorul

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Mergi la:  
?epelu?












.
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România
[ Time : 0.069s | 14 Queries | GZIP : On ]