Forumul electronistilor

Forum de Electronica. Comunitatea electronistilor, radioamatorilor si hobby-stilor din Romania.
 FAQ • REGULAMENT FORUM •  Înregistrare •  Autentificare 
Acum este Sâm Apr 19, 2014 8:13 pm

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 15 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul
Autor Mesaj
MesajScris: Vin Apr 09, 2010 10:09 pm 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Vin Apr 09, 2010 9:14 pm
Mesaje: 3
Domiciliu: BIRLA
salut!
sunt incepator si va rog mult sa ma ajutati in rezolvarea urmatoarei probleme.
am un motor de masina de spalat automata pe care vreau sa-l transform in polizor cu toate ca stiu ca nu este cea mai buna solutie pentru folosirea lui(praf de la polizare,impamantare,etc)
problema mea este ca nu stiu legaturile care dau motorului turatia de stoarcere,turatia cea mai mare a motorului.
motorul are 8 borne de conectare la tensiune ,este de tipul cpi 2/16-180/PH 1,este cu rotorul in scurtcircuit
trebuie sa aiba ceva conexiuni care sa inserieze bobinele motorului ca sa poata ajunge la turatia mare(de stoarcere)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: legaturi motor electric masina de spalat automata
MesajScris: Vin Apr 09, 2010 10:09 pm 
Avatar Robotel
15 mesaje

Linkuri sponsorizate de la Google


Sus
 Profil Trimiteţi mesaj privat E-mail  
MesajScris: Vin Apr 23, 2010 8:25 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Vin Apr 10, 2009 11:54 am
Mesaje: 53
Domiciliu: videle tr.
O poza cu motorul si cu bornele lui.......


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Sâm Apr 24, 2010 12:30 am 
Neconectat
ElForum staff
Avatar utilizator

Membru din: Dum Feb 01, 2009 11:42 pm
Mesaje: 1678
Localitate: Focsani
Domiciliu: FOCSANI
Topic mutat aici:

viewforum.php?f=198


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Sâm Dec 25, 2010 12:02 am 
Neconectat
ElForum staff
Avatar utilizator

Membru din: Joi Sep 17, 2009 10:40 pm
Mesaje: 2941
Domiciliu: Scornicesti
Incearca mai intai sa vezi daca nu poti trage niste concluzii de aici

_
Învaţă din greşelile altora, caci te costă prea mult sa greşeşti mereu.
Articole tehnice publicate


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Sâm Ian 08, 2011 3:24 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Ian 25, 2010 9:24 pm
Mesaje: 1002
Localitate: Bacau
Domiciliu: Bacau
ola_nicolas scrie:
Incearca mai intai sa vezi daca nu poti trage niste concluzii de aici

Ceea ce discuta acolo se refara la un motor tifazat cu 2 turatii ceea ce este alt lucru.
La o maina de spalat poti avea:
Motor asincron cu spira in scurcircuit(la cele foatre vechi).
Motor asincron cu condensator de pornire cu o singura turatie.
Motor asincron cu condensator de pornire cu 2 turatii(practic pe statorul motorului sant bobinate 2 motoare -unul de 3000 la stoarcere si unul la 300-400 ture pentru spalare)
Motor cu rotorul bobinat cu colector(motorul universal) care functioneaza in cc si ac si a carei turatie este data de tensiunea de alimentare,motor ce este comandat in masina de spalat de un montaj de variator de turatie combinat cu un schimbator de sens .
Sau cel mai nou asazisele "direct drive" motoare la care ori statorul ori rotorul este parte comuna cu cuva de spalare si deci lipseste cureaua de antrenare.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Joi Apr 25, 2013 11:26 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Joi Dec 25, 2008 2:21 am
Mesaje: 249
Localitate: Iasi
Domiciliu: Iasi
Am dat peste un motor care zace pe un raft de ceva vreme.
Este de la o masina de spalat. (nu stiu ce tip)
As vrea sa-i dau o utilitate daca reusesc sa il pornesc.
Pun niste poze si rog pe cineva care stie despre ce e vorba sa ma lumineze cum sa il alimentez.
Dupa ce am vazut eu, are un fel de ambreiaj sau reductor mecanic ( se vede si in poze.Cand ivart cu mana de fulie, uneori cupleaza si invarte si rotorul, alteori se invarte numai fulia, rotorul nu) si doua tipuri de infasurari in stator. Una cu sarma groasa si una cu sarma subtire.
http://tinypic.com/view.php?pic=35lsshk&s=4
http://tinypic.com/view.php?pic=14dogac&s=4
http://tinypic.com/view.php?pic=2u78wsw&s=4
Si un desen cu firele de conexiune si masuratorile infasurarilor.


Multumiri!
Stima.


Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Joi Apr 25, 2013 12:15 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Ian 25, 2010 9:24 pm
Mesaje: 1002
Localitate: Bacau
Domiciliu: Bacau
Am avut unul identic numai ca pe el scria Siemens,este cu 2 viteze si pornire cu condensator ,avea 3000 si 300 r/min,din pacate nu mai am hartia cu legarea la borne.Are un reductor cu coroana si pinioane satelit cuplat cu un ambreiaj centrifugal ca sa-l ajute la pornire in sarcina(cand cuva este plina cu apa si cu rufe).
L-am folosit putin timp pentru ca nu puteam sa schimb fulie de pe el(voiam sa pun una cu mai multe trepte.Acum este la o morisca de apicultura si clientul este foarte multumit.
Din ce mi aduc aminte avea 7 borne:
2 pentru un contact termic separate de motor
una comuna pe care venea un fir de alimentare
si alte 2 grupuri de cate 2 intre care se muta condensatorul de pornire(acelasi condensator pentru fiecare viteza),prin alimentare pe aceste se facea schimbarea de sens si de viteza.
Asta este tot ce tin minte,stima Mihai.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Joi Apr 25, 2013 12:46 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Ian 25, 2010 9:24 pm
Mesaje: 1002
Localitate: Bacau
Domiciliu: Bacau
Am gasit schema de legare la ce am avut eu,poate te ajuta.In schema nu mai este figurat contactul termic ca avea 2 fire si era separat.


Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Joi Apr 25, 2013 1:08 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Joi Dec 25, 2008 2:21 am
Mesaje: 249
Localitate: Iasi
Domiciliu: Iasi
Multumesc!
Sa inteleg ca notatiile 1,2...6 corespund cu cele de la motorul meu?

Stima.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Joi Apr 25, 2013 4:43 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Ian 25, 2010 9:24 pm
Mesaje: 1002
Localitate: Bacau
Domiciliu: Bacau
znecula scrie:
Multumesc!
Sa inteleg ca notatiile 1,2...6 corespund cu cele de la motorul meu?

Stima.

Nu stiu sigur ,cea ce am pus era la motorul meu (care seamana leit cu al tau) poti incerca .


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 15 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Mergi la:  
?epelu?












.
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România
[ Time : 0.068s | 14 Queries | GZIP : On ]