Forumul electronistilor

Forum de Electronica. Comunitatea electronistilor, radioamatorilor si hobby-stilor din Romania.
 FAQ • REGULAMENT FORUM •  Înregistrare •  Autentificare 
Acum este Vin Apr 18, 2014 4:06 pm

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 9 mesaje ] 
Autor Mesaj
MesajScris: Joi Ian 26, 2012 3:07 pm 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Joi Ian 26, 2012 12:33 am
Mesaje: 7
Domiciliu: Corabia
Salut!

Am si eu nevoie de niste sfaturi, vreau sa stiu cum se poate calcula un motor electric asincron cu rotorul in scurt circuit? Cum pot sa calculez numarul de spire/bobina, si ce sectiune trebuie sa aiba conductorul. Am niste motoare care nu mai au bobine in ele, si vreau sa le bobinez la 220V. Eu am mai bobinat, dar am facut totul babeste, m-am inspirat din notitele unui nene mai batran care este bobinator, si care si-a notat la fiecare motor pe care l-a bobinat numarul de spire/bobina si sectiunea conductorului, dar nu stie sa calculeze.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Calculul si bobinarea motoarelor electrice
MesajScris: Joi Ian 26, 2012 3:07 pm 
Avatar Robotel
9 mesaje

Linkuri sponsorizate de la Google


Sus
 Profil Trimiteţi mesaj privat E-mail  
MesajScris: Vin Ian 27, 2012 12:33 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Sâm Mai 02, 2009 12:20 am
Mesaje: 8787
Localitate: Timisoara
Domiciliu: Timisoara
Ar trebui sa-i ceri notitele bobinatorului si sa le copiezi si tu; banuiesc ca a notat datele reale ale motoarelor bobinate de-a lungul timpului.
Numarul de spire depinde de foarte multi parametri. La calcularea lor, producatorul a tinut cont inclusiv de calitatea miezului folosit.

_
“Fericiti cei saraci cu duhul, ca a lor este imparatia cerurilor” - (Matei 5, 3)


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Sâm Ian 28, 2012 9:44 pm 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Joi Ian 26, 2012 12:33 am
Mesaje: 7
Domiciliu: Corabia
Notitele le-am notat, iar daca o sa am timp o sa fac un document cu ele si o sa-l postez aici, poate mai are cineva nevoie. Intre timp m-am mai interesat, am facut rost si de o carte despre proiectarea masinilor electrice, si intr-adevar lucrurile sunt destul de incurcate, :speriat Dar oricum eu o sa incerc, pe cat pot, sa le descurc.

Bafta tuturor!


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Dum Feb 19, 2012 10:16 am 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Joi Ian 26, 2012 12:33 am
Mesaje: 7
Domiciliu: Corabia
Poate sa-mi spuna si mie cineva care este relatia intre nr de spire de pe bobinele principale (forta) si nr de spire de pe bobinele auxiliare (sens) la motorul asincron monofazat? Eu am bobinat un motor de 3 Kw, si l-am pornit la sfoara, fara bobine auxiliare, si am fost multumit de puterea lui. Dupa ce i-am facut si bobinele auxiliare puterea a scazut, de ce? Pe bobinele auxiliare am facut acelasi numar de spire ca pe bobinele principale, si am folosit un condensator de 90 microfarazi. La un motor de 3Kw ce capacitate trebuie sa aiba condensatorul? si cum as putea calcula capacitatea unui condensator pentru o anumita putere a motorului?


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Dum Feb 19, 2012 10:35 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Vin Dec 03, 2010 10:08 am
Mesaje: 8045
Domiciliu: Bucuresti
Numeri canalele , stabilesti numarul de poli (functie de turatie), abia apoi treci la ... "sarma"

_
"Învaţă din greşelile altora, că nu ai timp sa le faci tu pe toate." - Sigmund Freud sau altfel spus ... wisdom comes to us when it can no longer do any good


Ultima oară modificat de leoncris pe Dum Feb 19, 2012 10:52 am, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
 
MesajScris: Dum Feb 19, 2012 10:47 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Dum Iul 19, 2009 2:58 pm
Mesaje: 342
Localitate: Agnita
Domiciliu: agnita
Probabil a-ti supradimensionat bobinele auziliare de pornire, acestea infraneza motorul daca campul lor magnetic depaseste o anumita valoare, mai este si unghiul de actionare fata de bobinele de lucru, mai intra in calcul si valoarea condensatorului.Incercati sa tatonati valoarea condensatorului in prima faza.

_
Orice om este al naibii de prost măcar cinci minute pe zi. Înţelepciunea constă în a nu depăşi această limită.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Dum Feb 19, 2012 10:50 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Dum Sep 27, 2009 8:50 am
Mesaje: 952
Domiciliu: Cristian Sibiu
Puterea a scazut deoarece numarul de spire al infasurarii auxiliare trebuie sa fie mai mare decat cel al infasurarii principale si cu sarma mai subtire.Din cate stiu infasurarea principala(cea cu sarma groasa)trebuie sa ocupe mai putine crestaturi in miez decat cea auxiliara,ceva de genul 2/3din numarul total de crestaturi,restul apartine infasurarii auxiliare.Cel mai bine daca vrei sa bobinezi un motor monofazat te inspiri dupa unul cat mai apropiat facut de fabrica.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Dum Feb 19, 2012 12:06 pm 
Conectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Ian 12, 2009 6:57 pm
Mesaje: 765
Domiciliu: Giurgiu
razarvescan scrie:
...?

Incearca sa folosesti bobina ajutatoare numai la pornire.Am un asemenea motor de productie SUA,iar bobina ajutatoare este decuplata de un contact centrifugal dupa atingerea turatiei de lucru.Se poate folosi pt pornire un releu de pornire pt frigider,care are curentul de pornire mai mare sau incearca sa modifici unul.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mie Feb 22, 2012 7:59 pm 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Joi Ian 26, 2012 12:33 am
Mesaje: 7
Domiciliu: Corabia
Multumesc tuturor pentru sfaturi.
boederyakumo scrie:
Probabil a-ti supradimensionat bobinele auziliare de pornire, acestea infraneza motorul daca campul lor magnetic depaseste o anumita valoare

Cred ca aveti dreptate, o sa incerc sa micsorez numarul de spire pe bobinele auxiliare.
boederyakumo scrie:
mai este si unghiul de actionare fata de bobinele de lucru

Ce este de fapt unghiul de actionare? Este cumva unghiul format intre o bobina principala si o bobina auxiliara, adica 90 de grade?
gcom61 scrie:
razarvescan scrie:
...?

Incearca sa folosesti bobina ajutatoare numai la pornire.Am un asemenea motor de productie SUA,iar bobina ajutatoare este decuplata de un contact centrifugal dupa atingerea turatiei de lucru.Se poate folosi pt pornire un releu de pornire pt frigider,care are curentul de pornire mai mare sau incearca sa modifici unul.

Multumesc pentru sfat, dar motorul vreau sa-l folosesc la o masina de grosime, si este destul de solicitat, cand este in sarcina i se reduce turatia si se opreste. Sunt nevoit sa las condensatorul legat tot timpul


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 9 mesaje ] 

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: MaesTTro şi 5 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Mergi la:  
?epelu?












.
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România
[ Time : 0.070s | 15 Queries | GZIP : On ]