Forumul electronistilor

Forum de Electronica. Comunitatea electronistilor, radioamatorilor si hobby-stilor din Romania.
 FAQ • REGULAMENT FORUM •  Înregistrare •  Autentificare 
Acum este Mie Apr 16, 2014 7:13 pm

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 621 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 63  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Re: construire redresor auto
MesajScris: Mie Sep 02, 2009 6:47 pm 
Conectat
ElForum staff
Avatar utilizator

Membru din: Lun Mar 02, 2009 10:54 pm
Mesaje: 2629
Localitate: IASI
Domiciliu: IASI
iulian_2233 scrie:
pai deja mnam hotarat sa fac acea schema cu tiristori iar acumulatorul meu are 62 de amperi cel putin asa scrie pe el este un rombat
as vrea sa il fac si cu reglare curewnt de incarcare deoarece am si un acumulator de 55 de amperi care tot rombat este

Pai atunci,treaba e simpla,se redimensioneaza rezistenta serie,se calculeaza ce cadere de tensiune va fi pe noua valoare,se aduna cu cea de pe tiristor si de pe acumulator,si se gaseste valoarea maxima a tensiunii ce va trebui sa o dea traful in noua varianta.Schema odata reglata,si pusa la punct,daca nu ai de gand sa te privatizezi si sa deschizi centru de incarcat acumulatori,da satisfactie deplina,e sigura in functionare,asigura incarcarea cu curent pulsatoriu,isi modifica valoarea curentului in functie de gradul de incarcare al acumulatorului,nu trebuie supravegheata(dupa probe)si poti decupla acumulatorul dupa orice perioada de timp,nu trebuie pazit,nu risti sa-l supraincarci,singurul sfat pe care ti-l pot da e acela ca la rezistentele pt reglaj sa folosesti semireglabile multitura,in felul asta se pastreaza valoarea reglata mult timp,si nu e sensibil la socuri,vibratii,etc.,iar la restul pieselor ce intervin in circuitul de forta sa mergi pe supradimensionare(diode redresoare,rezistenta serie-puterea de disipatie,tiristorul,si nu in ultimul rand,traful si conexiunile)
Eu,de ex,am folosit la confectionarea rezistentei serie,bara de kantal de 0,3X2,5 pusa in 3 straturi,si montata pe izolatori ceramici,la distanta de cablaj,cat mai aerisit,in prima faza cand curentul e maxim,se cam incalzeste.
Succes,si daca mai ai nelamuriri,iti pot trimite chiar si poze la toata tarasenia asta :rade:

_
Daca un montaj functioneaza din prima,in mod sigur e gresit.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: construire redresor auto
MesajScris: Mie Sep 02, 2009 6:47 pm 
Avatar Robotel
621 mesaje

Linkuri sponsorizate


Sus
 Profil Trimiteţi mesaj privat E-mail  
 Subiectul mesajului: Re: construire redresor auto
MesajScris: Mie Sep 02, 2009 8:04 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Mie Iun 18, 2008 4:05 am
Mesaje: 479
miron1947 scrie:
Felis scrie:
(inca ceva pentru Pb obligatoriu curent pulsatoriu ,redresat dar nefiltrat)

Ar fi si inutil, un condensator nu poate sa concureze cu bateria la capacitate de filtrare.


Nu e vorba de capacitatea de filtrare ci de ce se intampla cu reactia de imagazinare chimica.La curent continuu filtrat placile se polarizeaza si se diminueaza mult capacitatea de imagazinare(De ex la incarcatoarele pentru regenerare(pentru acumulatori puturosi) exista cicluri incare 1 ciclu se incarca cu curent in polaritatea corecta si apoi imediat se incarca cu polaritate inversa 1 zecime din ciclul de incarcare directa si procesul da rezultate bune cu conditia ca acumulatorii sa aiba placile intacte


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: construire redresor auto
MesajScris: Mie Sep 02, 2009 8:27 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Dum Iun 22, 2008 1:33 pm
Mesaje: 3298
Localitate: Brasov
Felis scrie:
pentru regenerare(pentru acumulatori puturosi) exista cicluri incare 1 ciclu se incarca cu curent in polaritatea corecta si apoi imediat se incarca cu polaritate inversa 1 zecime din ciclul de incarcare directa si procesul da rezultate bune cu conditia ca acumulatorii sa aiba placile intacte

Chiar nefiltrat,dupa punte,nu are polaritate inversa,doar variatii de de tensiune ciclice.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: construire redresor auto
MesajScris: Mie Sep 02, 2009 8:29 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Feb 02, 2009 5:18 am
Mesaje: 170
Localitate: Braila
Domiciliu: Braila
am gasit o punte redresoare babana 20pm4e un patrat mare din aluminiu care se pune pe radiator e super buna puntea asta pentru redresor


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: construire redresor auto
MesajScris: Mie Sep 02, 2009 10:01 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Mie Iun 18, 2008 4:05 am
Mesaje: 479
miron1947 citeste atent e vb de redresoarele speciale pentru regenerat acumulatori epuizati sau la care din ncauza unei exploatari gresite li sa diminuat capacitatea aparand efectul de memorie.
Se practica tipul asta de regenerare in special la acumulatorii semiuscati si alcalini.Ai sa fii surprins sa vezi acumulatori morti efectiv revenind-si dupa aplicarea acestui procedeu.
se stie ca mai ales la NiCd cateodata in timp cate o celula i-si inverseaza polaritatea normala e valabil si pentru cei cu Pb in special celulele din mijloc. exploatarea in continuare a unui asemenea acumulator chiar fortat la incarcare duce la intrarea in scurt a elementului cu polaritate inversata

P.S chestia asta am descoperito acum vre-o 20 de ani din greseala ulterior confirmanduse si de catre firme de renume.(Am pus din greseala un acumulator de backup la incarcat si am gresit polaritatea la scurt timp sa incalzit, l-am deconectat si am masurat sa vad daca mai e bun am fost surprins sa vad ca se incarcase dar avea polaritatea inversata.Am descarcat acumulatorul pe o sarcina si ulterior l-am incarcat cu polaritatea corecta si surpriza de data asta sa incarcat si capacitatea de stocare ii revenise semnificativ fata de cum era practic inainte de greseala nu era capabil sa mentina backup mai mult de 1 ora ulterior tinand si 1 luna de zile backupul.
Atunci acea greseala ma determinat sa caut date despre fenomen si mi-a fost confirmat ce intuisem faptul ca bateriile de acumulatori cu celule multiple pot suferi din diferite cauze inversari ale polaritatii celulelor.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: construire redresor auto
MesajScris: Joi Sep 03, 2009 3:17 pm 
Conectat
ElForum staff
Avatar utilizator

Membru din: Lun Mar 02, 2009 10:54 pm
Mesaje: 2629
Localitate: IASI
Domiciliu: IASI
Apreciez cunostintele acumulate de d-voastra in timp,cu totii invatam din greselile altora si chiar din ale noastre,numai ca aici e vorba de un banal incarcator pt acumulatoare cu plumb,nu stiu cati dintre cei care si-au facut sau si-au cumparat un asemenea incarcator(popular numit redresor)se apuca sa citeasca tehnologii de obtinere si regenerare a acumulatorilor,in general ne limitam doar la acele informatii care ne ajuta sa il exploatam corect,si doar daca activitatea de zi cu zi sa fie legata de lucrul intensiv cu acumulatori sa ne preseze sa vrem si ceva in plus.Multumim pt aceste informatii,chiar daca nu au legatura cu topicul,sunt sigur ca au fost de folos macar la o parte din cei ce le-au citit,dar cum spuneam,pt omul obisnuit care foloseste acumulatorul zilnic pt pornirea masinii,nu au prea mare relevanta,ba chiar il poate deruta la un moment dat si se mai apuca sa puna un accumulator invers pe redresor,ca asa a citit el pe forum?nu vreau sa ma gandesc daca e un simplu redresor,fara protectie ca cel din discutie ce se intampla...
Am dat acea tensiune de 10,2V pt alternativ,pt ca la max.incarcat,capacitatea acumulatorului face ca tensiunea filtrata sa ajunga la 14,38 exact cat trebuie ca sa nu fie supravoltat,repet,majoritatea nu fac din incarcarea acumulatorului o stiinta,vor ceva ieftin(daca se poate)si usor de exploatat,fara prea multa asistenta pe timpul incarcarii.

_
Daca un montaj functioneaza din prima,in mod sigur e gresit.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: construire redresor auto
MesajScris: Joi Sep 03, 2009 4:53 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Feb 02, 2009 5:18 am
Mesaje: 170
Localitate: Braila
Domiciliu: Braila
extraordinar acele redresoare de la pic cele de 6 sau 10 amperi cat scrie pe ele nu sunt decat un simplu transformator cu o mediana la 6 volti si o punte redresoare azi am desfacut iar unul si dupa ce ca mai si costa in jur de 1 mil si cateva sute ala de 6 amperi nu are in schema decat un ampermetru si atat a si o siguranta fuzibila care cred ca nu se va arde in veci

pai mult mai bune erau alea romanesti redac ca mai aveau si acel rezistor termic care mai declansa la o conectare gresita a bateriei

deci cel mai bine este sa ne facem unul cu mana noastra iar schema aceea de mai sus mi se pare cea mai plauzibila dintre toate

abia astept sa gasesc sarma necesara pentru al rebobina pe transformatorul de care dispun si
sa imi fac montajul

multumesc celor care miau raspuns si imi vor mai raspunde pe acest forum asa mai pe intelesul meu cu ajutorul dumneavoastra mam convins pana la urma cam cu ce se mananca acest redresor
intradevar un redresor facut cu cap nu distruge bateria sau acumulatorul cum vreti sa ii zicem acum sunt convins de ceea ce am de facut


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: construire redresor auto
MesajScris: Joi Sep 03, 2009 5:18 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Dum Iun 22, 2008 1:33 pm
Mesaje: 3298
Localitate: Brasov
Felis scrie:
miron1947 citeste atent e vb de redresoarele speciale pentru regenerat acumulatori epuizati sau la care din ncauza unei exploatari gresite li sa diminuat capacitatea aparand efectul de memorie.

Eu n-am contestat metoda cu incarcari si decarcari repetate pentru regenerare,am scris doar ca aceasta nu poate fi obtinuta prin simpla nefiltrare a curentului redresat,daca ar fi asa,Redac-ul, care nu are decat un transformator si o punte, este un dispozitiv cu regenerare,deoarece nu are alta filtrare decat acumulatorul pus la incarcat.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: construire redresor auto
MesajScris: Dum Sep 06, 2009 8:48 pm 
Avatar utilizator
miron1947 scrie:
Felis scrie:
miron1947 citeste atent e vb de redresoarele speciale pentru regenerat acumulatori epuizati sau la care din ncauza unei exploatari gresite li sa diminuat capacitatea aparand efectul de memorie.

Eu n-am contestat metoda cu incarcari si decarcari repetate pentru regenerare,am scris doar ca aceasta nu poate fi obtinuta prin simpla nefiltrare a curentului redresat,daca ar fi asa,Redac-ul, care nu are decat un transformator si o punte, este un dispozitiv cu regenerare,deoarece nu are alta filtrare decat acumulatorul pus la incarcat.

:da si uite asa felis,dupa definitia data de tine,Redac-ul e redresor sau regenerator?ca regenerarea acumulatorilor presupune impulsuri de tensiune...nu o tensiune de incarcare in impulsuri;ca sa fiu mai explicit, diferenta e:'sare in mancare' si 'mancare sarata'- depinde numai de cantitate...


Sus
  
 
 Subiectul mesajului: Re: construire redresor auto
MesajScris: Mar Sep 08, 2009 5:23 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Feb 02, 2009 5:18 am
Mesaje: 170
Localitate: Braila
Domiciliu: Braila
azi ce mia venit mie si am bobinat un transformatorpe care il aveam de la o statiede amplificare ruseasca cu cablu de 1.5 mm dinala de pus la instalatia de lumina si surpriza mare este ca mia iesit un transf ce scoate 16 volti pe la vreo 6 sau 7 amperi zic euImagine cam asta este a iesit o bobina maro si una neagra :limb: am inceput sa imi fac redresorul intro carcasa de sursa de calculator dupa cum se vede in poza atasata asta daca am reusit sa o postez pe acel site oricum ce vroiam sa spun cu 3 becuri de far de60 de W legate in paralel am o cadere de tensiune de 6 volti asta ce ar putea insemna ?

in paralel am facut aceeasi treaba cu redresorul lui vecinu care este dinala osu luat din pic de 6A si am cadere de tensiune de pana la 8 volti masurati la acei clesti de pus pe bornele bateriei

intrebare un ampermetru dinacela cum este pe redresoare am vazut ca este un fel de ceas de vu metru pe care sa bobinat o sarma mai groasa cam de 1,5mm eu am incercat si nu am facut altceva decat sa scot fum din acel amarat de ceas are cineva idee cam din ce sa il fac? sau de unde sa il iau


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 621 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 63  Următorul

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Mergi la:  
?epelu?












.
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România
[ Time : 1.541s | 15 Queries | GZIP : On ]