Forumul electronistilor

Forum de Electronica. Comunitatea electronistilor, radioamatorilor si hobby-stilor din Romania.
 FAQ • REGULAMENT FORUM •  Înregistrare •  Autentificare 
Acum este Joi Apr 17, 2014 7:15 am

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 23 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2, 3  Următorul
Autor Mesaj
MesajScris: Mar Mar 04, 2008 3:58 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Noi 05, 2007 11:10 am
Mesaje: 196
Localitate: bucuresti
Am un astfel de releu in posesiea mea. Ce ma intereseaza este o schema a acestuia. Vreau sa-l clonez. Nu am acum poze dar se prezinta astfel: O carcasa de aluminiu cu aripioare pentru racire si o cavitate in care este depusa o rasina tare ca sticla. Din aceasta rasina rasar voioase niste fire (f'o 5-6 la numar) de culori diverse, foarte cromatic asortate.
Am cautat pe forum dar...
am dat cu google dar...

Are cineva schema?
Are cineva o idee cum sa pot desface nedistructiv (deci fara ciocan) acest ansamblu pentru a extrage schema ?
Stie cineva ce rol ar trebui sa aiba (exact) astfel incat pornind de la acesta sa pot sa dezvolt o schema, de conceptie proprie ??

_
Cod:
//In 0xc0de we trust!
try{
      Thread.sleep(1 day);
}catch(AlarmClockException e)
{
      DoNothing();
}


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Schema releu de incarcare moto BMW F650 (caut)
MesajScris: Mar Mar 04, 2008 3:58 pm 
Avatar Robotel
23 mesaje

Linkuri sponsorizate


Sus
 Profil Trimiteţi mesaj privat E-mail  
MesajScris: Mie Mar 05, 2008 3:16 am 
Neconectat
ElForum staff
Avatar utilizator

Membru din: Mie Iul 12, 2006 3:06 pm
Mesaje: 3139
Domiciliu: Bucuresti
Pe langa ce-o sa incerc sa-ti trimit pe mail (de pe o adresa de gmail, ca yahoo ma seaca la atasamente) vezi daca iti folosesc si linkurile astea (primul chiar te lasa sa dld ce ai nevoie, nu e doar un site de cautari stupid):
http://www.ebooksquad.com/search/schematic+system
http://angerman.net/f650/modifications.html

search keys: f650 charging relay


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Joi Mar 06, 2008 12:41 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Vin Mar 02, 2007 5:42 pm
Mesaje: 1068
Domiciliu: Alta tara
Sper sa te ajute, primul este pt seria R iar al doilea pt GS.
http://www.hazmat.com/~mjb/candm/regulator.html
http://homepage.sunrise.ch/mysunrise/joerg.hau/mot/voltreg.htm


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Joi Mar 06, 2008 11:01 pm 
Neconectat
ElForum staff
Avatar utilizator

Membru din: Mie Iul 12, 2006 3:06 pm
Mesaje: 3139
Domiciliu: Bucuresti
A gasit in niste chestii de pe mail pana la urma; traiasca emule :partyman:


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Vin Mar 07, 2008 10:43 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Noi 05, 2007 11:10 am
Mesaje: 196
Localitate: bucuresti
Gata... m-am descurcat cu ce mi-a trimis Blind...
O sa scot schema exacta si o sa o postez aici in cateva zile! Multumesc mult baieti!

_
Cod:
//In 0xc0de we trust!
try{
      Thread.sleep(1 day);
}catch(AlarmClockException e)
{
      DoNothing();
}


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Lun Mai 05, 2008 11:44 pm 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Mar Noi 30, 2004 5:33 pm
Mesaje: 9
cam tarziu raspund si eu
cred ca asta e ceea ce cautai:
http://faq.f650.com/FAQS/Photos/ElecPho ... ing1-1.gif
(in partea dreapta vezi niste diode)

Cam toate releele de incarcare ce le-am vazut pana acum pe motociclete au aceeasi schema si acelasi tip de alternator - stator in 3 faze. Adica sunt foarte putine cele cu inductor, ca la dacie (sau alte masini).
Problema care se vede si din schema e ca in regim turat si fara sarcina diferenta de voltaj (de la 40-80V pana la ~14) este dusa la masa prin tranzistor ceea ce cauzeaza supraincalzirea lui si in final distrugerea.
Cu un multimetru se poate verifica functionarea corecta masurand pragurile de la care diodele deschid. Tot asa se verifica si existenta jonctiunii (firele galbene la + pe rand, firul verde la minus, trebuie sa dea 1.2-1.6V pragul).

Uite o metodologie corecta de testare: http://www.jetav8r.com/Vision/Stator/fa ... rt.com.pdf

Apropo, daca vrei sa testezi cu un redresor de baterie -> renunta. Tranzistorul va intra in saturatie si fa scurtcircuita montajul. Poti testa cu o sursa reglabila de curent constant (sau protectie la scrt) - cresti voltajul pana la 14.8 iar la iesire vei avea o creste liniara dupa care 0V la prag. Aici sursa intra deja in protectie si va trebui sa reduci voltajul de tot pentru a putea retesta.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Dum Dec 28, 2008 3:21 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Noi 29, 2004 6:14 pm
Mesaje: 469
Domiciliu: Bucuresti
Salut.
Ranga, crezi ca poti sa postezi schema?
Multumesc foarte mult.

_
Just trollin'


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Sâm Mar 28, 2009 7:58 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Mie Iun 18, 2008 4:05 am
Mesaje: 479
regulatoarele tensiune montate pe motociclete sunt de tipul punte de diode comandata(3 tiristoare se folosesc pe post de diode comandate)(rotor cu magneti permanenti)spre deosebire de autovehicole unde alternatoarele au electromagnet(rotorul)comandat de regulator. asa ca daca vrei sa realizezi asa ceva poti concepe o schema care sa contina un etaj comparator(pentru citirea tensiunii de incarcare) urmat de un etaj de comanda pentru tiristoare(tiristoarele se blocheaza automat in prezenta curentului alternativ asa ca nu e nevoie de o schema speciala de stingere.)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Schema releu de incarcare moto
MesajScris: Mar Mar 31, 2009 6:13 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Mie Iun 18, 2008 4:05 am
Mesaje: 479
intern asa arata majoritatea releelor


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mie Mai 13, 2009 8:42 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Mar Ian 20, 2009 12:45 am
Mesaje: 1169
Domiciliu: Bucuresti
Am o motocicleta "IJ Planeta 5" fabricatie 1992 cu instalatia electrica partial dezafectata (adica lipsa) :rade: si as vrea sa o refac. La partea "lumini - semnalizare" ma descurc singur dar nu am reusit sa descopar cum trebuie legat releul de incarcare al acumulatorului cu alternatorul si in special unde si cum se leaga BECUL martor de la bord. Mentionez ca cele 6 diode redresoare impreuna cu releul sunt montate pe o placa, separat de alternator si releul electronic este realizat cu doi tiristori si un montaj electronic clasic cu piese discrete.
Daca are cineva o schema mai detaliata a instalatiei electrice (partea de incarcare si legatura bec bord in special) mi-ar fi de mare ajutor. Multumiri anticipate.

_
Be careful, the enemy never sleeps!


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 23 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2, 3  Următorul

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Mergi la:  
?epelu?












.
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România
[ Time : 0.066s | 14 Queries | GZIP : On ]