Forumul electronistilor

Forum de Electronica. Comunitatea electronistilor, radioamatorilor si hobby-stilor din Romania.
 FAQ • REGULAMENT FORUM •  Înregistrare •  Autentificare 
Acum este Sâm Apr 19, 2014 12:24 pm

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 24 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2, 3  Următorul
Autor Mesaj
MesajScris: Lun Feb 22, 2010 7:12 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Sep 15, 2008 6:24 pm
Mesaje: 2621
Localitate: Tg.Neamt/Suceava
Domiciliu: KN37EE
Deci am cumparat recent un motor japonez de pe forum, cu reductor, care are si un condensator aditional
problema e ca in cam 5 minute se-ncalzeste de abia pot tine mana pe el(fara sarcina)
are si o eticheta pe care scrie ca la 220 V se foloseste condensator de 3,5uF, si la 240 V condensator de 3uF
cum la mine tensiune nu scade niciodata de 230 V (variaza intra 240 si 235 , acum iarna a mai ajuns pe la 230 ) ar putea fi asta cauza incalzirii motorului?
am mai auzit ca daca nu se respecta capacitatea condensatorului ce este necasara motorului, el se-ncinge, dar am auzit de la "mesteri" de ocazie
astept raspuns

_
Descriere succinta a unei masini rusesti: fier balşoi, binzin cacalau, doi ton, durut in c** ca prost taiat fata.
"__farad__"


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Condensator pt motor monofazat de 220 V
MesajScris: Lun Feb 22, 2010 7:12 pm 
Avatar Robotel
24 mesaje

Linkuri sponsorizate de la Google


Sus
 Profil Trimiteţi mesaj privat E-mail  
MesajScris: Mar Feb 23, 2010 1:11 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Dum Iul 19, 2009 2:58 pm
Mesaje: 342
Localitate: Agnita
Domiciliu: agnita
Cauza cresterii tensiunii in limite normale de la 220 la 240 v nu trebuie sa afecteze bunul mers al motorului.
Condensatorul cu o valoare mai mare decat cea inscrisa de producatorul motorului poate fi o cauza care duce la supraincalzirea motorului pana la ardere.
Sau poate fi un motor cu regim scurt de lucru 3min funct si 10-20 min pauza si putere mare (reductor).
Rezolvarea problemei se poate face in mai multe moduri
1.Cautarea pe internet a tipului motorului si la ce se folosea (vezi regimul de lucru)
2.Tatonarea cu condensatori mai mici decat actualul daca nu se vede ce scrie pe el.(avizul produc. 3 sau 3.5 micro/400v
3.Ultima varianta (atentie sa nu va curentati) deconectarea condensatorului dupa pornire si observarea daca cu bobinajul de lucru se mai incalzeste. Daca nu posibil condensator prea mare sau bobina de sens/ajutor (cateva spire in scurt).
Mai mult nu am ce sa mai spun.
Sa auzim numai de bine ! :101

_
Orice om este al naibii de prost măcar cinci minute pe zi. Înţelepciunea constă în a nu depăşi această limită.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mie Feb 24, 2010 12:47 am 
Neconectat
ElForum staff
Avatar utilizator

Membru din: Joi Sep 17, 2009 10:40 pm
Mesaje: 2941
Domiciliu: Scornicesti
Proba ai facut-o cu sau fara reductor?

_
Învaţă din greşelile altora, caci te costă prea mult sa greşeşti mereu.
Articole tehnice publicate


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mie Feb 24, 2010 1:11 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Sep 15, 2008 6:24 pm
Mesaje: 2621
Localitate: Tg.Neamt/Suceava
Domiciliu: KN37EE
cu reductor am facut proba, fara condensator se-ncinge mai repede
am incercat cu 3uF dar parca doar o mica ameliorare

_
Descriere succinta a unei masini rusesti: fier balşoi, binzin cacalau, doi ton, durut in c** ca prost taiat fata.
"__farad__"


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mie Feb 24, 2010 1:23 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Dum Iul 19, 2009 2:58 pm
Mesaje: 342
Localitate: Agnita
Domiciliu: agnita
Va rog daca se poate o foto cu motorul poate ne facem o idee mai in detaliu si daca se poate cu eticheta de pe el unde scrie datele electrice.
Posibil sa gasim o explicatie.
Daca va uitati mai atent la bobinaj (in cazul in care motorul nu este de tip inchis)se vede o diferenta de noutate intre bobinaj si restul motorului (ma refer la vechime), (posibil) sa fie rebobinat si scos din parametrii producatorului.
Cu stima.

_
Orice om este al naibii de prost măcar cinci minute pe zi. Înţelepciunea constă în a nu depăşi această limită.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mie Feb 24, 2010 2:43 am 
Neconectat
ElForum staff
Avatar utilizator

Membru din: Joi Sep 17, 2009 10:40 pm
Mesaje: 2941
Domiciliu: Scornicesti
Nu intotdeauna un motor se incalzeste in functionare datorita unor defecte de bobinaj sau mai general spus, unor cauze electrice. Uneori - indeosebi la motoarele prevazute prin constructie cu reductoare de turatie cu angrenaje mecanice - cauza incalzirii poate fi mecanica. Demonteaza deci daca este posibil reductorul, separa motorul complet si fa o noua proba. Daca nu se mai incalzeste, atunci cauza se afla in interiorul reductorului. Daca tot se mai constata o anumita incalzire, se demonteaza in continuare capacele motorului si se inspecteaza rulmentii, care pot fi (semi)gripati. Se inlocuiesc si se face o noua proba. Se mai inspecteaza cu aceasta ocazie rotorul, daca are urme de atingere de stator. Daca da, atunci se verifica bataile radiale in diverse planuri cu un ceas comparator, dupa ce s-a prins intre varfuri pe un strung. O bataie radiala progresiva de-a lungul liniei axiale indica un arbore usor indoit. In lipsa ei se poate considera ca bataia s-a datorat rulmentului inlocuit. Un arbore indoit se indreapta prin impingere in directia opusa bataii cu ajutorul unei prese manuale cu surub. Se repeta operatia de cateva ori si se alterneaza cu re-verificarea bataii pe strung. Daca presarea nu poate rezolva problema, atunci se strunjesc fin bacurile strungului, se prinde rotorul intre bacuri cu portiunea magnetica si se centreaza cat mai exact cu ajutorul comparatorului, dupa care cu un cutit fin de interior se corecteaza gaura de centrare de la capatul arborelui aflat in consola. Se repeta operatia si la celalalt capat. Daca diametrul arborelui permite, se vor reconditiona cele doua lagare prin bucsare si fixare rigida prin hafturi de sudura in trei puncte echidistante. Sudura se executa cat mai scurt si cu pauze lungi de racire pentru a se evita tensionarea. Daca arborele are un diametru care nu permite bucsarea se va incerca metalizarea prin sudura in zona lagarelor, respectandu-se aceleasi indicatii de mai sus. Dupa racire rotorul se prinde intre varfuri cu fixare pe gaurile deja corectate cum am aratat mai sus si se strunjesc din aceeasi prindere cele doua lagare metalizate la cota de ajustare cu rulmentii. In nici-un caz nu se va strunji din portiunea magnetica a rotorului. Aceasta se poate doar lustrui cu o panza abraziva pentru o eventuala curatare de impuritati mecanice, dar lustruirea trebuie sa fie de scurta durata si de preferinta manuala, pentru a nu modifica proprietatile magnetice ale tolelor rotorului. Se va mai inspecta si elicea ventilatorului precum si colectorul daca el exista. Acesta se poate strunji si chiar se recomanda acest lucru, dupa care se va curata manual de eventuale strapuri (punti peste izolatie intre lamele) rezultate in urma strunjirii.

Toate bune!

_
Învaţă din greşelile altora, caci te costă prea mult sa greşeşti mereu.
Articole tehnice publicate


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mie Feb 24, 2010 4:43 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Dum Iul 19, 2009 2:58 pm
Mesaje: 342
Localitate: Agnita
Domiciliu: agnita
O foarte buna precizare, si un mod de recuperare al motorului, daca cauzele sunt pe plan mecanic.
Sa auzim de bine.

_
Orice om este al naibii de prost măcar cinci minute pe zi. Înţelepciunea constă în a nu depăşi această limită.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mie Feb 24, 2010 5:51 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Sep 15, 2008 6:24 pm
Mesaje: 2621
Localitate: Tg.Neamt/Suceava
Domiciliu: KN37EE
o sa desfac reductorul sa vad ce gasesc in el

_
Descriere succinta a unei masini rusesti: fier balşoi, binzin cacalau, doi ton, durut in c** ca prost taiat fata.
"__farad__"


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Sâm Feb 27, 2010 1:05 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Dum Iul 19, 2009 2:58 pm
Mesaje: 342
Localitate: Agnita
Domiciliu: agnita
Salut.
Ce se mai aude cu motorul, s-a rezolvat ?

_
Orice om este al naibii de prost măcar cinci minute pe zi. Înţelepciunea constă în a nu depăşi această limită.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Joi Mar 04, 2010 9:20 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Sep 15, 2008 6:24 pm
Mesaje: 2621
Localitate: Tg.Neamt/Suceava
Domiciliu: KN37EE
scuzati intarzierea
deci l-am desfacut, totul frumos gresat inauntru rotile merg ca si cand ar fi noi
nu stiu care ar putea fi problema

@ola_nicolas - Urmeaza succesiv indicatiile mele din postarea de mai sus. Daca totul este ok, atunci problema este electrica.

_
Descriere succinta a unei masini rusesti: fier balşoi, binzin cacalau, doi ton, durut in c** ca prost taiat fata.
"__farad__"


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 24 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2, 3  Următorul

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Mergi la:  
?epelu?












.
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România
[ Time : 0.069s | 14 Queries | GZIP : On ]