Forumul electronistilor

Forum de Electronica. Comunitatea electronistilor, radioamatorilor si hobby-stilor din Romania.
 FAQ • REGULAMENT FORUM •  Înregistrare •  Autentificare 
Acum este Sâm Apr 19, 2014 3:10 pm

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 18 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Problema motor monofazat
MesajScris: Mar Mai 01, 2012 9:43 pm 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Mar Mai 01, 2012 9:31 pm
Mesaje: 46
Domiciliu: Targoviste
Buna seara,
Am o problema cu un motor electric monofazat.
Mi sau ars condesatoarele la el dar nu stiu de cat erau, sa sters scrisul de pe ele.
Pe unul dintre ele se intelege cat de cat, scrie 15uF cu 450V.
Problema e al doilea ce valoare avea, tot atat?
Este vorba de un motor de 1.8KW.
A doua problema ar fi cum se leaga condensatorii intre ei(serie/paralel) si cum se leaga la infasurarea de pornire(serie/paralel).
A treia problema ar fi cum identific infasurarea primara si cea de pornire.
Ies din motor 2 fire albastre si 2 rosi.
Exista un standard de culori, pe capacul motorului nu se mai intelege ce scrie.

Daca nu am postat in locul potrivit rog un moderator sa imi mute subiectul.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Problema motor monofazat
MesajScris: Mar Mai 01, 2012 9:43 pm 
Avatar Robotel
18 mesaje

Linkuri sponsorizate de la Google


Sus
 Profil Trimiteţi mesaj privat E-mail  
 Subiectul mesajului: Re: Problema motor monofazat
MesajScris: Mar Mai 01, 2012 9:48 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Dum Sep 27, 2009 8:50 am
Mesaje: 952
Domiciliu: Cristian Sibiu
Daca e motor din acela romanesc(1,8kw/2950rpm) sunt doua condenstoare: unul de 20uF si celalalt de 25uF;cele originale aveau cate un capac de plastic alb peste borne.Cu o poza ne-am lamuri mai bine despre ce este vorba.Infasurarea care ramne cuplata la retea este cea cu rezistenta ohmica mai mica iar cealalata este cuplata tot la retea prin condensatoare.In caz ca nu corespunde cu ce am scris aici atunci nu incerca cu condenstoare mai mari.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Problema motor monofazat
MesajScris: Mar Mai 01, 2012 10:22 pm 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Dum Noi 12, 2006 6:20 am
Mesaje: 2837
Localitate: Bucuresti
Asa cum a scris Dl. igbt1971, infasurarea cu rezistivitate mai mare e cea ajutatoare, de pornire.Atentie insa cu care fir al infasurarii ajutatoare inseriati condensatorul, cele doua campuri magnetice trebuie sa se roteasca in acelasi sens ca motorul sa mearga in parametrii, altminteri colivia de veverita va fi strabatuta de doua campuri opuse, si se va roti incet, fara vlaga.

_
Săgeata spiritului oriunde ar fi indreptată, îşi va găsi ţinta!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Problema motor monofazat
MesajScris: Mar Mai 01, 2012 10:30 pm 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Mar Mai 01, 2012 9:31 pm
Mesaje: 46
Domiciliu: Targoviste
Unul dintre condensatoarele originale are valoarea 15uF/450V si da erau acoperite cu un capac alb bornele, iar bornele erau lipite.
Celalalt condesansator sa fie de 20uF.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Problema motor monofazat
MesajScris: Mar Mai 01, 2012 11:42 pm 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Mar Mai 01, 2012 9:31 pm
Mesaje: 46
Domiciliu: Targoviste
O sa revin maine cu o poza.
Condensatorii cum se leaga intre ei serie sau paralel?
Condenstatorul vine legat in serie pe infasurarea ajutatoare?
Imi cer scuze de dublupost dar nu am putut edita postul anterior.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Problema motor monofazat
MesajScris: Mie Mai 02, 2012 8:29 am 
Conectat
ElForum staff
Avatar utilizator

Membru din: Joi Sep 17, 2009 10:40 pm
Mesaje: 2941
Domiciliu: Scornicesti
Daca nu ai un capacimetru pentru condensatoare mari, atunci poti estima prin comparatie capacitatea celui neinscriptionat, cu ajutorul unui ohmmetru. Comuti pe domeniul cel mai mare, care permite citirea maximumului de incarcare al condensatorului necunoscut. Faci apoi doua - trei verificari, descarcand de fiecare data bornele intre verificari si inversandu-le. Faci apoi o medie a indicatiilor ohmmetrului. Repeti aceeasi procedura si pentru condensatorul cunoscut. Faci un raport al indicatiilor maxime k=Cnecunoscut/Ccunoscut si inmultrsti factorul k obtinut cu capacitatea cunoscuta. Daca condensatorii sunt valizi atunci rezultatul va fi capacitatea condensatorului necunoscut. Poti face si o estimare a gradului de "imbatranire" a condensatorilor, tot cu ohmmetrul, prin faptul ca la un condensator valid incarcarea se face pana la valori afisate care tind la infinit, in timp ce la condensatorii degradati (imbatraniti) ea se va face pana la o valoare finita de ordinul a 2...3 megohmi, caz in care condensatorul trebuie inlocuit.

_
Învaţă din greşelile altora, caci te costă prea mult sa greşeşti mereu.
Articole tehnice publicate


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Problema motor monofazat
MesajScris: Mie Mai 02, 2012 10:37 am 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Mar Mai 01, 2012 9:31 pm
Mesaje: 46
Domiciliu: Targoviste
Ambi condensatori vin pe infasurarea de pornire sau unul pe infasurarea de pornire, iar celalalt pe cea de lucru?


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Problema motor monofazat
MesajScris: Mie Mai 02, 2012 8:53 pm 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Mar Mai 01, 2012 9:31 pm
Mesaje: 46
Domiciliu: Targoviste
Am montat condensatorul ca in schema urmatoare:
Imagine
Acum am o alta problema.
Motorul isi ia sensul corect, porneste mult mai repede ca inainte, dar cand isi ia turatia maxima incepe sa scoata un zgomot neplacut.
Din ce ar putea fi problema?
Condensatorul e prea mare?
Eu acum am incercat cu un condensator de 60uF, el original avea 2 condensatori, unul de 15uF si unul nu stiu deoarece s-a sters scrisul de pe el.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Problema motor monofazat
MesajScris: Joi Mai 03, 2012 12:33 pm 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Mar Mai 01, 2012 9:31 pm
Mesaje: 46
Domiciliu: Targoviste
Citat:
Daca e motor din acela romanesc(1,8kw/2950rpm) sunt doua condenstoare: unul de 20uF si celalalt de 25uF;cele originale aveau cate un capac de plastic alb peste borne.Cu o poza ne-am lamuri mai bine despre ce este vorba.Infasurarea care ramne cuplata la retea este cea cu rezistenta ohmica mai mica iar cealalata este cuplata tot la retea prin condensatoare.In caz ca nu corespunde cu ce am scris aici atunci nu incerca cu condenstoare mai mari.


Ambi condensatori vin pe infasurarea de pornire in serie?


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Problema motor monofazat
MesajScris: Joi Mai 03, 2012 12:57 pm 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Mar Mai 01, 2012 9:31 pm
Mesaje: 46
Domiciliu: Targoviste
Uitati si poza:
Imagine

Uploaded with ImageShack.us
Imagine

Uploaded with ImageShack.us


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 18 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Mergi la:  
?epelu?












.
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România
[ Time : 0.067s | 14 Queries | GZIP : On ]