Forumul electronistilor

Forum de Electronica. Comunitatea electronistilor, radioamatorilor si hobby-stilor din Romania.
 FAQ • REGULAMENT FORUM •  Înregistrare •  Autentificare 
Acum este Sâm Apr 19, 2014 4:47 am

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 6 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: identificare alimentare placuta RC
MesajScris: Lun Mar 19, 2012 1:16 pm 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Lun Mar 19, 2012 11:27 am
Mesaje: 10
Domiciliu: Craiova
Ma poate ajuta cineva sa pot identifica alimentarea acestei placute?

Alimentarea masinii se facea prin 6 acumulatori de 1.5V, dar in momentul de fata doresc sa renunta la cei sase acumulatori datorita faptului ca locul unde erau acumulatorii s-a degradat ... si vreau sa pun o baterie de 9V...

Pe scheletul masinutii se mai gasesc o mufa de 9 V (care presupun ca era pt incarcarea acumulatorilor, pe mufa sunt 3 pini) si un intrerupator (care probabil era pt a opri si porni alimentarea placutei pt nu a descarca acumulatorii)

Cele 2 perechi de fire (rosu si negru) le-am limit eu pt ca am vazut pe placuta scris (m1 si m2) iar cel negru (scrie in dreptul lui GND) care presupun ca este - (minus)

Daca am omis ceva va rog sa ma intrebati.


Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: identificare alimentare placuta RC
MesajScris: Lun Mar 19, 2012 1:16 pm 
Avatar Robotel
6 mesaje

Linkuri sponsorizate de la Google


Sus
 Profil Trimiteţi mesaj privat E-mail  
MesajScris: Mar Mar 20, 2012 11:32 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Vin Oct 14, 2005 10:27 am
Mesaje: 2454
Localitate: Constanta
Domiciliu: Constanta
Parerea mea. Notatia "plug" din a treia poza, in partea opusa firelor pare sa fie borna de incarcare. M1 si M2 sunt alimentarile celor doua motoare (de obicei firul rosu este plusul) si "V2" si "Vss" par sa fie alimentarea motoarelor si a electronicii (multe masinte au la pozitia inainte doua "viteze"). Existenta puntilor intre V2 si Vss pare sa indice o singura viteza asa ca acolo se lega plusul acumulatorilor. "GND" este mai intotdeauna minusul de la acumulatori.
Nu recomand folosirea unei baterii de 9V (6F22) pentru ca aceasta nu poate asigura curentii mari necesari motoarelor.

_
Stresez lumea.Multumesc anticipat celor care ma suporta.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mar Mar 20, 2012 3:02 pm 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Lun Mar 19, 2012 11:27 am
Mesaje: 10
Domiciliu: Craiova
pe oricare din punctele V1, V2, VSS pun borna de + (am curent pe M1, masurat cu aparatul are in jur de 9 V) dar pe M2 nu am curent deloc, problema este ca nici pe M1 chiar daca am curent nu se invarte motorul (motorul este incercat deci nu ar fi problema sa fie stricat ) ...

ar m-ai fi o chestie care mi-am adus aminte, pe motorul de directie, au fost 3 fire lipite din care unu se ducea la baterie ... ma gandesc ca si asta ar avea o importanta ...

Pt "plug" sa inteleg ca acolo ar veni plusul pt incarcarea acumulatorilor, am vazut ca este o rezistenta si o dioda si cam atat, in rest cele 2 piese nu mai au legatura cu celelalte piese pe placa.

Multumesc The Stressmaker pt ajutor.


Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mar Mar 20, 2012 4:21 pm 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Lun Mar 19, 2012 11:27 am
Mesaje: 10
Domiciliu: Craiova
am reusit sa misc motorasul de directie (M1) doar in stanga folosind telecomanda (desi am curent in ambele directii cand actionez telecomanda - masurat cu aparatul ) ... ciudat ... am pus motorasul de tractiune pe bornele de directie si nu se invarte deloc.

pe M2 tot nu am curent ...


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Sâm Mar 24, 2012 1:32 am 
Neconectat
Utilizator
Avatar utilizator

Membru din: Vin Oct 14, 2005 10:27 am
Mesaje: 2454
Localitate: Constanta
Domiciliu: Constanta
Nu recunosc integratul de comanda dar seamana cu cel de aici (Eng): http://www.datasheetdir.com/PT8T9783+RF-Receiver . Incearca sa compari pinii, sa identifici iesirile si apoi cu un voltmetru pe fiecare iesire masoara sa existe tensiune cand actionezi butonul telecomenzii pe acea pozitie. Daca ai semnal atunci verifica tranzistorii din puntea H este probabil ca unii sa fie defecti.

_
Stresez lumea.Multumesc anticipat celor care ma suporta.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Lun Mar 26, 2012 10:24 pm 
Neconectat
Nou venit
Avatar utilizator

Membru din: Lun Mar 19, 2012 11:27 am
Mesaje: 10
Domiciliu: Craiova
da ... este o placuta de prin 90" de aia nu prea se gaseste mai nimic despre intregrat.
Multumesc The Stressmaker pt ajutor.


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect
 [ 6 mesaje ] 

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Exabot [Bot] şi 3 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Mergi la:  
?epelu?












.
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România
[ Time : 0.062s | 15 Queries | GZIP : On ]