Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

masina de spalat indesit


grasi

Postări Recomandate

buna dimneata am o masina de spalat indesit model widl 106 ex cu placa de baza EDT0118.9 problema e ca numai evacueaza apa ,am probat pompa functioneaza ,pe placa am un tranzistor sau tiristor e notat cu Q9 si nu imi da nimic pe aparat pe el scrie ST AC51 086S ce pot pune in locul lui sau poate nu este asta cauza dati mi varog o idee sau o schema daca aveti va multumesc

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • 1 an mai târziu...
Vizitator foreverrrrr

Buna ziua

Am o masina de spalat Indesit WIL 105 x.

Dupa apasarea butonului de pornire clipesc, simultan, toate led-urile ceva timp dupa care porneste normal. Ce poate fi? Multumesc

 

Link spre comentariu

Verifică prima dată motorul, să aibă colectorul curat, canalele dintre lamele curate, cărbunii cu lungime suficientă. Dacă dai portperiile jos (două şuruburi în cruce) trebuie să iasă cam 10mm cărbunele afară.Dacă sunt scurţi, schimbă-i pe amândoi. Să verifici şi filtrul de intrare al apei (rugină acumulată) şi dacă rezistenţa nu are izolaţia slăbită din cauza prafului de cărbune depus. Verifici eventual şi starea condensatorilor de filtraj ai plăcii de comandă, dacă-s umflaţi vizibil schimbă-i pe toţi.

Link spre comentariu
  • 3 ani mai târziu...

Salutare,

Masina WIDL86.Doamna casei spune ca a pornit programul 7 , masina a   pornit sa roteasca cuva,s-a razgandit si a oprit masina din butonul OnOFF.A setat programul 11 si a apasat Start, ledul de la lacat nu s.a mai aprins.
Am resetat programul prin apasare 2 sec butonul de StartReset.Ledul rosu lacat clipeste cu o frecventa de 1sec, se aude blocatorul de usa, se aprinde ledul de la programul selectat, ledul rosu lacat se stinge si masina nu porneste.Doamna zice ca uneori mai impinge cu genunchiul in usa  ca sa porneasca.Am scos comutatorul afara sa-l verific.Practic, se incalzeste,comuta, inchide contactul pina pe placa.Comutatorul e ok.Inchide circuitul pina la intrarea in placa de comanda.Banuiesc lipsa tensiunii de 12 v deoarece releele se comanda cu 12.Cea de 5V exista.Am masurat pe toti electroliticii de joasa, 6.6 cea mai mare tensiune.Are cineva o schema?Sursele in comutatie nu sunt punctul meu forte dar bannuiesc ca intr'o infasurare a chopperului trebuie sa am iesirea de 12.Am renuntat sa mai caut.I-am pus alimentator stabilizat 12V 0.5A pe ramura de 12V.Nimic...am mai descoperit ca releele au plusul comun si sunt comandate prin ULN2003 cu minus.Se pare ca ,controlerul nu mai da semnal de comanda pe intrarile ULN-ului.E posibil din cauza senzorilor de la intrare sau chiar a selectorului?ULN-ul e ok, am dat 5V pe fiecare intrare si actioneaza releele.Insa doar 4 din cele 6.Nu mai stiu ce sa.ai mai fac.

Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...
La 30.01.2015 la 10:14, grasi a spus:

Buna seara , detin si eu un WITL 106 , la care apare urmatoarea problema indiferent de program. Se alimenteaza cu apa iar dupa aproximativ 20 sec. se opreste din ciclu si da apa afara,aici nu am decat sa ii opresc alimentarea nu raspunde la nici o comanda  . Se aprinde intermitent cele 2 becuri , inserez link 

Am curatat colectorul , carbunii se prezinta bine , am curatat cat am considerat . 

Sa fie ceva de la placa ? Vizual pare in regula , nu vad nimic impuscat !

 

Editat de DRIFTWOODYES
Link spre comentariu

Ai dat jos măcar o portperie să verifici lungimea cărbunelui ? Doar faptul că se vede că mai e cărbune ce atinge colectorul te induce în eroare.Cu portperia dată jos, cărbunele trebuie să iese cel puţin 1,5 cm afară din suport.Dacă iese doar 5-6mm trebuie schimbaţi ambii cu unii noi.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Buna seara , 

Multumesc de raspuns , am demontat portperia carbunele masoara 1.7 cm , acesta ar trebui sa fie de cca 3 cm nou . 

Motorul face un zgomot ciudat . Credeti ca ar fi de la carbuni caci dupa aproximativ 3 cicluri de rotatie intra in avarie,am observat ca la scoaterea apei cupleaza si aeroterma , aceasta masina are si ciclu de uscare .

M-as incumeta sa iau set de carbuni, totusi imi pare mai trainica decat modelele mai noi .

 

Link spre comentariu

Dacă partea ce iese din portperie are 17mm e destul, nu trebuie schimbaţi. Dar e posibil să aibă alte probleme.E greu de spus fără să-l văd.Există topic de diagnoză a motorului universal cu rotor bobinat la Secţiunea Electrocasnice.Acolo am explicat în amănunt testarea motoarelor.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări