Vizitator 123 Postat Septembrie 21, 2014 Partajează Postat Septembrie 21, 2014 (editat) Salut. As dori sa aflu diferte pareri pe acest subiect si anume ce influenteaza mai mult rezultatul final al unui lant audio, caltatea semnalului de amplificat sau calitatea amplificatorului. Ca sa organizam putin o sa pun cateva puncte 1) Care situate ar fii mai avantajoasa din urmatoarele doua : a) un amplficator cu performante mediocre si o sursa de semnal buna, sau invers? Practic unde au loc cele mai multe efecte negative asupra sunetului (coloratii, distorsiuni,,,etc) la nivel de sursa semnal (cd player, pc, etc..) sau pe partea de putere - amplificare? 2) De ce se prefera o amplificare pe lampi cand de fapt toata muzica produsa in ultmul timp trece prin tranzistoare si integrate...si abia apoi in lampi, in acest caz "raul" sa produs deja... 3) Poate un amplficator de inalta performanta sa aduca sunetul la iesire intr-o stare mai buna decat cel aplicat la intrare? E cam aceeasi intrebare sub mai multe forme... dar totusi astept niste pareri pe acest subiect Editat Septembrie 21, 2014 de 123 Link spre comentariu
rares01 Postat Septembrie 21, 2014 Partajează Postat Septembrie 21, 2014 ambele sunt la fel de importante...si nu numai, sunt multi factori care pot fi pusi in discutie pe tema asta Link spre comentariu
Patefon Postat Septembrie 22, 2014 Partajează Postat Septembrie 22, 2014 Eu cred ca influenta majora este la coada sistemului. De calitatea incintelor acustice depinde cel mai mult tot lantul acustic. Comparativ cu performantele medii ale amplificatoarelor actuale nivelul de distorsiuni al incintelor acustice este cu cel putin doua ordine de marime mai mare. Apoi un amplificator bun sau foarte bun poate fi pus in genunchi de defazajele dintre curent si tensiune pe anumite plaje de frecvente. Punctual: 1. Lapte batut cu prune sau prune cu lapte batut? Ce o fi mai bine? Pana la urma tot la buda ajungi. 2. Aici parerile sunt atat de impartite incat orice afirmatie are cel putin 100 de contra-argumente. Urechile de aur au constatat ca lampa suna mai bine desi jonctiunea masoara mai bine. Recomand o lucrare interesanta de Daniel H. Cheever: http://www.dancheever.com/main/cheever_thesis_final.pdf 3. In astfel de cazuri se aplica metoda CICO de analiza extinsa: Cacat Imput => Cacat Output Link spre comentariu
zal Postat Septembrie 22, 2014 Partajează Postat Septembrie 22, 2014 (editat) Evident că prima grijă e o sursă de semnal bună, un cd de calitate, ori din epoca de aur (anii 80), ori unul scump actual (deşi timpul scurs ar fi trebuit să îmbunătăţească performanţele audio, mai mult s-a lucrat la ieftinirea electronicii). În funcţie de asta se adaugă pas cu pas restul lanţului. Ideal e cd - amplif contratimp cu lămpi - boxe. Amplifurile pe lămpi nu au nevoie de corecţii în general, faţă de cele cu silicoane. Pînă la un punct, preţul dictează calitatea, peste sînt numai răşini audiofile. Editat Septembrie 22, 2014 de zal Link spre comentariu
Vizitator 123 Postat Septembrie 22, 2014 Partajează Postat Septembrie 22, 2014 Comparativ cu performantele medii ale amplificatoarelor actuale nivelul de distorsiuni al incintelor acustice este cu cel putin doua ordine de marime mai mare. Practic la ce se rezuma aceste distorsiuni in cazul in care nu se depaeste puterea maxima pe incinta? Vibratii mecanice, unde stationare sau ce? Link spre comentariu
Vizitator LaurentiuDJ Postat Septembrie 22, 2014 Partajează Postat Septembrie 22, 2014 Salutare! In completarea colegului 123 pe acest forum as vrea sa intreb 'veteranii' in domeniul audio: Care sunt standardele minime de incadrare a unui amplificator in clasa HI-FI? Desi am rascolit tot netul, NU am gasit nimic concret..doar raspunsuri fugitive ba chiar cate ceva despre vechea regula germana DIN 45500... nici un detaliu exact! Pe orice tigaie de casetofon citesti.. e plin de reclame cu hi-fi etc. Exista practic o plaja in frecventa redata macar pt a se incadra in hi-fi? Sau poate macar la nivelul distorsiunilor ? La faza cu ascultatul dupa "ureche" nu ma desurc... nu ma duc la ORL foarte des doar de dragul sunetului. Ma poate lamuri cineva cu acest detaliu? Link spre comentariu
Patefon Postat Septembrie 22, 2014 Partajează Postat Septembrie 22, 2014 Practic la ce se rezuma aceste distorsiuni in cazul in care nu se depaeste puterea maxima pe incinta? Vibratii mecanice, unde stationare sau ce? Practic sunt destul de multe. Cele mai spectaculoase sunt distorsiunile de faza. Astfel la atacul cu un semnal patrat la frecventa de taiere a unui crossover Butterworth raspunsul este ca aici (dunga rosie): Mai gasim efectul Doppler. Daca membrana unui difuzor reproduce simultan un bass de 100 Hz si o orga de 2000 Hz parte a reproducerii sunetului de orga va varia in frecventa dupa cum se misca membrana pe frecventa bass-ului Gasim si intarzieri. De cand se aplica semnalul pe difuzor si pana incepe membrana sa se miste (oricat de usoara ar fi o membrana are totusi inertie) Link spre comentariu
Vizitator 123 Postat Septembrie 22, 2014 Partajează Postat Septembrie 22, 2014 (editat) Deci sa zicem ca prin crearea unei incinte pe 3 cai cu separatie corecta intre spectrele de frecventa am elimina sau reduce acest efect Doppler pentru ca teoretic fiecare difuzor ar reprouce gama lui, totusi am vazut incinte pe 2 cai la preturi destul de mari si cu rating mare in ceea ce priveste calitatea... Sa zcem ca si problema cu intarzierile ar fii rezolvabila intr-o oarecare masura prin alegerea unui difuzor de calitate? Insa rog userul Patefon sa ne prezinte daca stie si daca doreste, o solutie sau cateva solutii pentru anularea sau diminuarea acestor distorsiuni de faza Editat Septembrie 22, 2014 de 123 Link spre comentariu
Patefon Postat Septembrie 22, 2014 Partajează Postat Septembrie 22, 2014 Cred ca userul Patefon nu dispune, pana acum, de baza informationala pentru a gasi solutii la problema indicata. Logica spune ca daca ai elimina filtrul ai elimina din defazaje insa ai da peste efectul Doppler. O solutie castigatoare din toate punctele de vedere nu cred ca exista. O cale de compromis este a minimiza ambele efecte. Cred ca intrebarea ta se poate adresa pe sectiunea despre incinte acustice si difuzoare pentru a primi raspunsuri de la colegi cu multa practica si cunostinte temeinice in domeniu. Link spre comentariu
hpavictor Postat Septembrie 22, 2014 Partajează Postat Septembrie 22, 2014 Raspunsuri se pot gasi , dar nu pot pricepe la ce v-ar folosi , deoarece legile fizicii nu pot fi incalcate ! Pentru a le afla trebuie folosit un motor de cautare , gen GOOGLE SEARCH ... Subiectul este extrem interesant si ar putea fi dezvoltat de userii cu cunostiinte mulitdisciplinare ( electroacustica + psihoacustica , matematici speciale , fizica ) in acest domeniu , dar , din pacate , pentru a avea un subiect comun ar trebui ca toti userii sa citeasca aceasi literatura de specialitate etc . Majoritatea userilor Elforum ( sa ma scuze cei care nu se regasesc aici ) au probleme cu cititul textelor lungi , in special userii " alfabeti si telectuali " care au probleme specifice : cand vad litere ii doare capul etc . Link spre comentariu
Vizitator 123 Postat Septembrie 23, 2014 Partajează Postat Septembrie 23, 2014 Raspunsuri se pot gasi , dar nu pot pricepe la ce v-ar folosi , deoarece legile fizicii nu pot fi incalcate ! OK, deci sa inteleg ca este o problema fara solutie, ca atare nici nu trebuie luata in seama deoarece se pare ca nu se poate rezolva Atunci trecem peste, daca toate sistemele au aceasta problema ce nu poate fii depasita, chiar si cele ce costa o avere, exista anumite limite in aproape orice Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 23, 2014 Partajează Postat Septembrie 23, 2014 Evident ca exista limite in orice, mai ales un domeniul AUDIO. Link spre comentariu
Patefon Postat Septembrie 23, 2014 Partajează Postat Septembrie 23, 2014 Uite o idee interesanta. Reactie negativa de la un senzor de miscare a membranei difuzorului: http://www.codaaudio.com/fileadmin/codaaudio-data/white_papers/coda_sc8_wite_paper_201-10-23.pdf Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 23, 2014 Partajează Postat Septembrie 23, 2014 Motional Feedback (MFB),se foloseste de mult timp. Cele mai precise reglaje le asigura sistemele optice folosite ca senzori.In ziua de azi e mai ieftin sa folosesti un piezo care oricum merge doar pt banda de frecventze joase (bass). T&A a introdus senzorii optici in modelul OEC2000 boxe active pe 4 cai si are 5 senzori (3 pe subwoofer,1 bass,1 medii),partea de inalte fiind un ESL.Senzori piezo am intalnit in Genessis APM1 pe bass de 15''. Oricum ,diferentza e enorma intre o boxa chioara si una cu MFB. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 23, 2014 Partajează Postat Septembrie 23, 2014 Si ce faci daca este amplificator de inalte 5000Hz in sus, de unde iei reactie "in miscare"? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum