Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

PIR LOHUIS defectat in mod straniu


Postări Recomandate

Salut,Locuiesc la tara si mi-am instalat un PIR LOHUIS de interior intr-una din camere fiindca stau singur si nu am nici caine mare. L-am instalat conform instructiunilor, pentru a aprinde o lampa si a mers la inceput. Problema era ca trebuia sa fiu si treaz ca sa sesizez aprinderea lampii asa ca am legat in paralel pe lampa o sirena de interior. Sirena de interior e la 12V asa ca i-am facut un alimentator in schema clasica cu transformator coborator, punte redresoare si un L7809. Testele au mers bine la instalare. Dupa o saptamana, facand reverificarea, am constatat ca lampa nu se mai aprinde la miscare in dreptul PIR-lui. Reglajele de timp si lumina functioneaza normal si trag concluzia ca s-a stricat senzorul de miscare. Deoarece l-am instalat eu si nu sunt electrician autorizat nu ma pot duce cu PIR-ul inapoi asa ca l-am desfacut dar nu reusesc sa identific senzorul de miscare pentru a-l schimba. Imi puteti da o idee?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 25
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Schema e simpla: in PIR intra doua fire: faza si nul si ies doua: faza si c-da. Deci faza e comuna intrarii si iesirii. Am identificat faza si nulul la instalare cu un creion de tensiune, chiar am avut grija sa respect schema, si dupa cum v-am spus PIR-ul lucra la inceput. Un singur lucru mi s-a parut putin ciudat: la punerea sub tensiune a PIR-ului acesta dadea comanda de aprindere a lampii desi nu exista miscare in perimetrul de detectie.

Link spre comentariu