Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Rulment


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Vizitator mariuskid

In speranta ca n-am sa fac vreo gafa....amgasit asta:Bearing Standards6203ZZ6 = Type Code2 = Series03 = BoreZZ = SuffixThe method is followed universallyFor the Type Codes1 Self-aligning ball bearing2 Wide self-aligning ball bearing22 Self-aligning roller bearing23 Wide self-aligning roller bearing3 Double-row angular contact ball bearing4 Double-row ball bearing5 Thrust ball bearing6 Single-row deep groove ball bearing16 Thin section single-row deep groove ball bearing7 Single-row angular contact bearing.For an inch bearing, the first digit is R.R Inch (non-metric) bearing.Series identify the lightness or the heaviness7 Not sure8 Extra thin section9 Very thin section0 Extra light1 Extra light thrust2 Light3 Medium4 HeavyThe bore sizes in mmExcept for 0 through 3, the bore size is simply five times the third and fourth digits together. 0 through 3, however, are different.00 10mm01 12mm02 15mm03 17mmThe Last Suffix is the Bearing SpecialityZ Single shieldedZZ Double shieldedRS Single sealed2RS Double sealedV Single non-contact sealVV Double non-contact sealDDU Double contact sealsNR Snap ring and grooveM Brass cage.Apart from these there are nomenclatures for different companies that may vary and should be referred to before buying.

Link spre comentariu

Da, nu stiu daca are colivie, ca bilele sunt astupate de un simering cred (plastic-cauciuc), dar viteza lor este data in fisa piesei de 22000rot/min. Ansamblul asta nu este un sherline, este o montura speciala pentru motoarele de frezare industriale. Eu am luat tot lotul care a fost si vreau sa fac niste strunguri cnc pe 100mm capul rotativ. Dimensiunea interioara a rulmentului este de 30mm, lungimea piesei este de 115mm si latimea 110mm.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator Rulian

Salut,Am petrecut aproape 6 ani ca agent la o reprezentanta SKF. Nu sunt inginer dar va pot da cateva notiuni de baza care sa va ajute la identificare.Avem asa:Sufixe pentru rulmenti de precizie SKF:CD GA P4 A - Este cel mai comun .Sau varianta ACD GA P4 ACD unghi 15 gradeACD - 25 gradeGA(sufix vechi), nou, doar G- posibilitate de montare universala. Tipurile astea de rulmenti pot fi montati :singuri, spate in spate ,fata in fata sau tandem in functie de directia fortelor axiale.Constructii speciale (din fabrica) - seturi de rulmenti care vin imperechiati din punct de vedere al (preload)- o valoarea a fortei axiale, care determina rigiditatea asamblului. De asemenea la montare trebuie tinut cont de cat de tare presati rulmentul axial. Constructiile speciale se marcheaza cu sufix in coada de exemplu DB(2 rulmenti aranjare spate in spate) sau (3 rulmenti TBT , spate in spate si unul tandem) Cei de constructie speciala care vin in perece sau perechi, au un marker in plus pe inelul exterior ca un "V". Varful reprezinta punctul de grosime maxima a inelului exterior. Conteaza enorm cand sunt imperechiati , avand legatura cu acel preload, deci cu rigiditatea sistemului.P4 clasa precizie 4. Ex.: P5 clas superioara (in general la comanda, costa de te rupe) A - preload usorB - mediuC - inaltHC- daca intalniti, sunt raritati (bile ceramice)Rulmenti cu sufixele de inceput CE si ACE sunt de ultima generatie, viteze, rigiditate, rezistenta termica mai ridicate.Dimensional avem:Pentru CD si ACD - Inceputul seriilor:718...70....72... adica ex:71806 7006 7206Diferente de la stanga la dreapta: bile mici si normal dimensiuni mici spre mari(la dreapta). Aia mici sunt mai buni , dar mult mai scumpi) - la acelasi diamentru interior, bile mai multe, deci rigiditate si precizie mai mare.Asemanari ...06 - interior 30mmPentru CE si ACE ;719... 70..., Aici gasim si variante minuscule, sub 10mm la interior(6,7,8,9mm)Echivalente:Pe piata se gasesc destul de des si: INA (nemtesti).Ca si particularitate INA face rulmenti de precizie cu protectii(capace), care se pot aduce in tara. SKF are, dar in general la comanda si enorm la cost.SNFA - au fost francezi, preluati de SKF, au alt sistem de notare, dar care l-au pastrat dupa fuzionare.NSK - se aduc greu, in general se echivaleaza.Varianta optima ca si cost sunt URB (inca se mai gasesc) , cel putin firma la care am lucrat aveau inca, conservati si in stare foarte buna.Sufix CTAP4 - 15 grade, preload mic, precizie P4. simpli sau cu variante de DB si DT (vin la cutii imperechiati)Dimensional doar 70... si 72...Pentru rulmentii de precizie , precum si liniari, suruburi cu bile,patine vaselina speciala, neaparat!!!.O sa ma informez care este exact.Sper sa va fie de folos informatiile.

Link spre comentariu
Vizitator Rulian

Da, nu stiu daca are colivie, ca bilele sunt astupate de un simering cred (plastic-cauciuc), dar viteza lor este data in fisa piesei de 22000rot/min. Ansamblul asta nu este un sherline, este o montura speciala pentru motoarele de frezare industriale. Eu am luat tot lotul care a fost si vreau sa fac niste strunguri cnc pe 100mm capul rotativ. Dimensiunea interioara a rulmentului este de 30mm, lungimea piesei este de 115mm si latimea 110mm.

Pe unii din rulmenti (la ultima fotografie ) cei din interior vad niste insemne. Care sunt? Dar le scrii pe toate cu spatiile aferente, slashuri sau caractere. Pe capace mai scrie ceva? Ce anume?
Link spre comentariu

Pe unii din rulmenti (la ultima fotografie ) cei din interior vad niste insemne. Care sunt? Dar le scrii pe toate cu spatiile aferente, slashuri sau caractere. Pe capace mai scrie ceva? Ce anume?Scrie asa : NSK, in alta parte A91, si in alta parte 7006VStai ca mai scrie ceva pe metal:NSK LE24207A 7006CTRV1VDULP4Y ENGLAND L -1/-2Interesanta lectura de mai inainte. Este bine de retinut.

Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări