Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

comprimare chiuloasa fiat tipo 1.6 8v


Vizitator Eles Szilard

Postări Recomandate

Vizitator Eles Szilard

va multumesc pt sfaturi , :aplauze am pus motoru la loc si sunt multumit mio crescut un pic relantiu dar am reusit so reglez parca se tureaza mai bine scum urmeaza sai pun un set de carburatoare R1 si sa modific toata galiria pana la final cu o toba sport cu silencer...cinevamias zis sa stau in loc ca sparg motoru,dar ma voi distra putin

Link spre comentariu
Vizitator maistrul

Puteai să ei din ea 2mm cum am zis eu,dar e bine si 1,2mm .Sa fi atent sa stringi bine chiuloasa dupa bloc si dupa 1000 de km sa mai dai o stringere ca garnitura se mai lasa.

Link spre comentariu

Fiat-ul are obiceiul sa lucreze cu astadur, un material care nu se lasa, din contra, nu are nevoie de strans chiuloasa. E grea mecanica asta maistrule.

In schimb un sfat bun era sa schimbi prezoanele ca cele originale se intind si daca le strangi iar risti sa faci mai multe din ele.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Vizitator maistrul

Nare treaba suruburile dupa chiuloasa,alea le schimbi numai cind se rupe in bloc,daca sint strinse de vre-un prost.Si nu se cheama prezoane ci suruburi,ca prezonul e un ax filetat la ambele capete si cu piulite la ambele capete.Am uitat sa zic ca in gaurile dupa bloc unde vine suruburile de chiuloada trebuieste bagata o cirpa si sucit cu surubelnita sa iese toata mizeria de acolo.Si chiuloasa se stringe la orice masina la 1000km atuncea cind schimbi garnitura,ca garnitura se lasa si poate sa fuga flacara de la un piston la altu si apoi baga apa in ulei si apa in cilindru.Nu ma invata pe mine treburi de astea ca am lucrat o viata de astea.

Link spre comentariu

Eu te intelg maistrule ca ai vazut si tu o masina romaneasca demontata, dar mecanica e mult mai complexa de atat.

Aici vorbim de o masina, nu de un surub, de unde sa stie un maistru cu profesionala care a vazut doar pivoti si discuri de frana de dacia 1300 despre tehnologia din spatele fiecarui lucru:

 

 

Posted Image

 

Si asa apar maistrii comunisti mai destepti decat inginerii italieni care au proiectat masina...

 

Prezoanele se deformeaza cand le strangi, rezista la maxim 4 strangeri apoi e riscant. Nu stiu de cate ori s-a umblat la tine dar avand in vedere varsta eu le-as schimba direct cand vobim de tuning. Asta recomanda si manualul de service.

Si legat de garnitura repet: depinde de materialul garniturii de chiuloasa. Fiat lucreaza in general cu ASTADUR ca material pentru garnitura. La materialul asta nu trebuie stransa chiulasa nici la 500, nici la 1000km si niciodata dupa montaj. Este un polimer care se umfla singur, opusul la "a se lasa"

Daca il intrebam pe maistrul cum strange el chiulasa oricum ne punem mainile in cap, ca el "o simte la mana", nu stie ce e aia cheie dinamometrica, probabil nici in poze nu a vazut asa ceva.

 

Mereu am zis ca decat sa dai sfaturi gresite mai bine nu le mai dai deloc, mai rau incurci omul si ii produci o paguba decat sa il lasi sa caute mai departe.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Vizitator maistrul

Ca sa-ti fie o treaba clara iti zic la multi ani.O treaba sa sti ca eu am facut si scoala de maistru care pe timpu ala era scoala.Si sa mai sti ca pe linga dacie am reconditionat si reparat si la trabant lade oltcituri aro rame skide mosviciuri si am prins si varsave si volgi asa ca stiu eu ce zic.Aia Radu imba suruburile,ca ti-am zis ca se cheama surub,ca asa este societatea de consum,sa arunci lucru bun si sa bagi altu nou.De asta acuma tara e in rahat ca ne-a cumparat strauni si astia din afara face afaceri pe spunarea romanului.Bine mai zicea Ceausescu ca este agenturile straine.Si ai zis un lucru destept chiuloasa se stringe la simtu miinii nu pui ranga pe cheie.O stringi pina cind cheia arcuieste usor,atunci e strins bine.

Link spre comentariu

Sper din suflet sa nu citeaza cineva vre-un sfat de la tine si sa il ia de bun. Urmand sfaturile tale este cea mai buna cale sa ajungi din reparatii in reparatii interminabile.

LA MULTI ANI!pentru toti utilizatorii acestui forum. @dany_cta nu te mai stresa degeaba cu @maistrul,nu vezi ca el nu vrea sa ajunga in era noastra....o tine cu DACIA si da sfaturi la masini de generatii ce-l depasesc, cred ca nu vrea sa stie de garnituri de chiulasa metal piele care nu se mai strang dupa un xxx numar de km. da e recomandat sa schimbi suruburile. Pe vremea cand lucra el o cheie dinamometrica era un lux foarte mare....

Ca sa-ti fie o treaba clara iti zic la multi ani.O treaba sa sti ca eu am facut si scoala de maistru care pe timpu ala era scoala.Si sa mai sti ca pe linga dacie am reconditionat si reparat si la trabant lade oltcituri aro rame skide mosviciuri si am prins si varsave si volgi asa ca stiu eu ce zic.Aia Radu imba suruburile,ca ti-am zis ca se cheama surub,ca asa este societatea de consum,sa arunci lucru bun si sa bagi altu nou.De asta acuma tara e in rahat ca ne-a cumparat strauni si astia din afara face afaceri pe spunarea romanului.Bine mai zicea Ceausescu ca este agenturile straine.Si ai zis un lucru destept chiuloasa se stringe la simtu miinii nu pui ranga pe cheie.O stringi pina cind cheia arcuieste usor,atunci e strins bine.

Sa nu-mi spui ca ai facut plan la ciulasa de OLCTCIT,sun tare curios de ce.... :rade:

Link spre comentariu
Vizitator maistrul

o alezam perfect si pe aia ca oltcitu nu avea garnitura la chiuloasa si trebua sa se aseze bine dupa bloc.

si sa-ti mai spun ca oltcitu are doua chiuloase si racire cu aer.

Link spre comentariu

o alezam perfect si pe aia ca oltcitu nu avea garnitura la chiuloasa si trebua sa se aseze bine dupa bloc.

si sa-ti mai spun ca oltcitu are doua chiuloase si racire cu aer.

Da multumesc de raspuns si ca iarasi ai scos o prostie,am facut motoare de OLTCIT de nu le stiu numarul ca aveau boala la axele cu came si culbutori si mai curgeau la inelele tub retur ulei,da nu stiu ce alezai la aceste chiulase ca ele inchideau pe cilindru conic ba mai era si o distanta de cativa mm.intre aripioarele de racire a cilindrului si suprafata exterioara a chiulasei.

Link spre comentariu

Din cate inteleg @ Eles Szilard vrea sa mareasca raportul de compresie al motorului. Pentru asta trebuie calculat volumul camerei de ardere atunci cand pistonu se afla la PMI si volumul camerei de ardere cand pistonul se afla la PMS. Raportul celor 2 volume este raportul de compresie.

Ca exemplu la Dacia 1300 raportul de compresie este 9:1, la Logan 9,5:1 la BMW-uri 11,x:1 la porsche cred ca trece de 12:1

Pe la inceputul anilor 90 se editau niste autocataloage la SAB Bucuresti. Acolo gasesti o multime de date despre motorizari.

Cu cat raportul creste cu atat trebuie o benzina mai buna.

Daca depasesti (sa zicem ca exempu) 13:1 motorul n u se mai da peste cap, amestecul se aprinde inaite de PMS.

In final va trebui sa vezi cat poti da jos din chiuloasa si apoi tatonezi pentru fiecare mm sau jumatate de mm care este raportul de compresie.

Link spre comentariu

Din cate inteleg @ Eles Szilard vrea sa mareasca raportul de compresie al motorului. Pentru asta trebuie calculat volumul camerei de ardere atunci cand pistonu se afla la PMI si volumul camerei de ardere cand pistonul se afla la PMS. Raportul celor 2 volume este raportul de compresie.

Ca exemplu la Dacia 1300 raportul de compresie este 9:1, la Logan 9,5:1 la BMW-uri 11,x:1 la porsche cred ca trece de 12:1

Pe la inceputul anilor 90 se editau niste autocataloage la SAB Bucuresti. Acolo gasesti o multime de date despre motorizari.

Cu cat raportul creste cu atat trebuie o benzina mai buna.

Daca depasesti (sa zicem ca exempu) 13:1 motorul n u se mai da peste cap, amestecul se aprinde inaite de PMS.

In final va trebui sa vezi cat poti da jos din chiuloasa si apoi tatonezi pentru fiecare mm sau jumatate de mm care este raportul de compresie.

La subiect si foarte corect

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări