validae Postat Septembrie 10, 2016 Partajează Postat Septembrie 10, 2016 Am primit ieri un aspirator Philips de la un vecin.Zicea că nu mai pornește. Azi l-am desfăcut, cred că a fost cel mai migălos aspirator desfăcut până acum, o grămadă de plasticuri, șuruburi ascunse, etc....dar cireașa de pe tort era motorul. Unul fără niciun șurub de fixare, statorul și rulmentul spate sunt presate într-o jumătate de carcasă de plastic, iar rotorul împreună cu rulmentul față și turbina în calaltă jumătate.Care se îmbină prin presare perfect și fără niciun șurub. Deștept sistem. Problema, care a mai fost dezbătută pe forum, este metoda de fixare a turbinei pe ax.Nu este cu piuliță ca de obicei, pare un soi de bucșă presată. Cum spuneam, a mai avut cineva aceeași problemă, dar de topicul respectiv nu am mai dat, posibil să fie pe vechea platformă a forumului. Rotorul e în stare bună, doar rulmenții sunt terminați, deci merită schimbați.Fiind acasă în concediu, nu prea am multe posibilități tehnice, la serviciu era mai ușor. Aș vrea să știu ce este de fapt elementul de fixare respectiv, o bucșă presată sau o piuliță mai exotică.Ca să știu cum să procedez mai departe, fiindcă mi-e imposibil s-o prind ca s-o pot roti.Aș încerca să strunjesc bucșa aia să văd ce-i sub ea. Asta la serviciu... Link spre comentariu
Vizitator iuliean Postat Septembrie 10, 2016 Partajează Postat Septembrie 10, 2016 Dupa parerea mea cred ca-i o piulita infundata care are sensul de strangere invers fata de sensul de rotatie. O bucsa presata nu prezinta prea mare garantie in functionare ! Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 10, 2016 Autor Partajează Postat Septembrie 10, 2016 Se prea poate, am mai găsit cel puțin odată un asemenea motor, dar nu am mai fost nevoit să-i scot turbina, fie fiindcă era rotorul ars, fie că avea rulmentul bun. Dar poate e cineva care a scos vreodată chestia aia și știe sigur ce e de fapt. Link spre comentariu
mac01 Postat Septembrie 10, 2016 Partajează Postat Septembrie 10, 2016 (editat) Cred ca-i o bucsa incalzita tare si bagata la cald. Cand s-a racit s-a strans pe axul rotorului. Nu cred ca-i vorba de vreun filet acolo. Editat Septembrie 10, 2016 de mac01 Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 10, 2016 Autor Partajează Postat Septembrie 10, 2016 De asta mă tem și eu, e posibil ca motorul să fie ,,de unică folosință,, și de aceea l-au făcut așa simplu, fără șuruburi.Cineva sigur a ,,disecat,, și un motor din ăsta......mai așteptăm.Oricum nu am ce-i face cu sculele de acasă. Link spre comentariu
adydep Postat Septembrie 11, 2016 Partajează Postat Septembrie 11, 2016 Am primit la reparat acelaș tip de aspirator ca al dumneavoastră cu acest minunat motor.Interesant este că,colectorul și periile se află în spatele turbinei;carcasa motorului e din plastic alb termorezistent.Eu am fost mai norococs,deoarece am avut întrerupt firul de cupru de la capătul unui stator la perie.Ca sã nu fiu nevoit să demontez turbina,am realizat o degajare în plasticul alb termorezistent cu...flexul.Referitor la demontarea turbinei,am avut această situație la un aspirator Arctic(motorul era în carcasă metalică),și vă pot spune că pe turbina de aluminiu este fixată prin nituire bucșa respectivă,iar pe axul motorului este introdusă prin presare-tip cotă de rulment-. Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 11, 2016 Autor Partajează Postat Septembrie 11, 2016 Este exact același motor pe care-l am și eu în lucru.Văd mâine la serviciu cum pot să-l desfac, dacă e nituit, îl polizez sau frezez pînă cade bucșa apoi îl filetez. Link spre comentariu
adydep Postat Septembrie 11, 2016 Partajează Postat Septembrie 11, 2016 (editat) Nu,e nituită doar bucșa de oțel pe turbina de aluminiu.Apoi acest ansamblu e introdus prin presare pe axul motorului. Ca sa o demontati elegant si simplu,dati doua gauri diametrale opuse in bucsa,apoi le filetati cu 5.Gasiti o piesa de otel rotunda(ca o moneda),mai groasa in care dati iarasi doua gauri,dar nefiletate.Luati doua suruburi de 5 mai lungi cu doua piulite,le introduceti prin piesa de otel rotunda ,si le insurubati in gaurile filetate pe care le-ati reazilat in bucsa. Strangeti progresiv piulitele,pana cand axul motorului ajuge la nivel cu bucsa.Apoi ca sa depresati complet axul din bucsa,introduceti cate o piulita,si iar strangeti,pana se elibereaza complet. La montare se preseaza inapoi destul de simplu. Editat Septembrie 11, 2016 de Andrei Tabacaru Link spre comentariu
adydep Postat Septembrie 25, 2016 Partajează Postat Septembrie 25, 2016 Ati reusit demontarea turbinei? Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 25, 2016 Autor Partajează Postat Septembrie 25, 2016 Nu am reușit, am încercat inclusiv prin sudarea în puncte unei țevi de bucșă și fixarea rotorului în menghină. Se rotește dar nu se slăbește deloc, semn că acolo nu există filet. Inițial am dat două găuri diametral opuse și le-am filetat, am sperat că două șuruburi vor putea depresa bucșa, dar unul din ele s-a rupt fără niciun rezultat E clar presată acea bucșă, dar e posibil să aibă și axul un guler care să facă imposibilă depresarea. O porcărie de unică folosință....i-am zis posesorului să-și ia un aspirator nou. Link spre comentariu
mac01 Postat Septembrie 25, 2016 Partajează Postat Septembrie 25, 2016 Lampa cu butelie de gaz si incalzit local bucsa pana la rosu...cadea singura. Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 25, 2016 Autor Partajează Postat Septembrie 25, 2016 Dacă încălzeam la roșu bucșa, turbina de aluminiu era oricum compromisă, dat fiind că are sub 1mm grosime. Pînă la urmă, electrocasnicele se mai și schimbă din când în când..... sincer să fiu aspiratorul ăsta a fost printre cele mai nesuferite întâlnite de mine, din punct de vedere al asamblării. După demontarea totală, au rezultat vreo 20 de piese de plastic separate, parcă era un puzzle tehnic.....motorul a fost doar ,,cireașa de pe tort,,. Link spre comentariu
mac01 Postat Septembrie 25, 2016 Partajează Postat Septembrie 25, 2016 (editat) Ai dreptate.... la 100-150 lei cat costa un aspirator in ziua de azi...nici nu cred ca merita efortul depanarii. Mai mult asa...sa-ti faci de lucru cand nu ai. Nici nu mai mir de ce le construiesc asa...sa iasa ieftin si bun de aruncat la gunoi cand s-a stricat. Editat Septembrie 25, 2016 de mac01 Link spre comentariu
belasajgo Postat Septembrie 26, 2016 Partajează Postat Septembrie 26, 2016 Aspiratoarele care costa 100-150 lei, din cate am vazut, nu prea aspira bine si sunt destul de zgomotoase. De pe la 250-300 lei incep preturile la aspiratoarele mai bune, ceva mai ieftin nu as lua in niciun caz. Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 26, 2016 Autor Partajează Postat Septembrie 26, 2016 Sincer să fiu, când aspir covorul nu ascult muzică clasică, deci nivelul de zgomot nu e musai un criteriu foarte important pentru mine. Iar puterea de aspirație nu-i musai dependentă de preț, mai degrabă de puterea motorului și etanșarea bună a carcasei.... iar în ultimul timp în UE s-a decis reducerea puterii maxime consumate la aspiratoare. Am văzut și aspiratoare ieftine și eficiente, dar și unele scumpe și nu prea convingătoare....am personal un Vortex de 1600W de peste 10 ani și nu am avut probleme decât cu furtunul, pe care l-am înlocuit recent, după ce se rupsese în mai multe locuri. Și a fost folosit la greu în anii ăștia....în timp ce mi-au trecut prin mînă la reparat diverse nume ,,grele,, în domeniul electrocasnicelor.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum