Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cablaj schema


Postări Recomandate

Salut,

Sunt incepator in domeniul electronicii....As vrea daca se poate sa ma ajutati si pe mine cu cablajul imprimat in Eagle pentru aceasta schema din atasament

Eu am incercat sa o fac dar recunosc ca docamdata nu m-am obisnuit cu programul Eagle... si e o schema destul de complicata zic eu pentru inceput dar imi trebuie pentru un proiect... Daca m-ar putea ajuta cineva as fi recunoscator..daca nu se poate o sa vad eu ce pot face...multumesc

 

Pot folosi orice tip de tranzistor npn? in locul celor mentionate in schema?

post-248833-0-50929200-1448313782_thumb.jpg

Editat de Adyfifa07
Link spre comentariu

fă-o în 2 bucăţi: o bucată partea din stânga, adică cele două integrate plus alimentarea, iar a doua, partea din dreapta, aka tranzistorii, ledurile şi rezistenţele. nu folosi un cablu de conectare prea lung, totuşi...ai putea să încerci şi "manual", fără eagle, o să fie ceva mai greu, dar se poate.iei întâi toate piesele, inclusiv mufa de alimentare, dacă ai neapărat nevoie de ea, şi scoţi la imprimantă pe o foaie configuraţia pinilor componentelor reale. pentru integrate, foloseşti şi socluri. nu de alta, dar dacă greşeşti ceva, sau arzi un ic să nu stai să dezlipeşti şi să lipeşti iar.

 

iei o foaie de hârtie cu pătrăţele şi un creion plus o gumă, şi faci traseele începând cu circuitele integrate, şi confruntând cu schema şi dispunerea pinilor scoase mai înainte la imprimantă.după aia, va trebui să întorci foaia, pentru că aşa cum ai trasat acum e "vederea prin transparenţă" a traseelor, şi dacă o desenezi aşa cum e pe plăcuţă, totul o să fie întors în oglindă, iar pinul 1 din schemă o să fie, de fapt pinul 14 (sau 16), colectorul tranzistoarelor o să fie, de fapt, emitorul, şi invers, iar catozii ledurilor vor fi, de fapt, anozii, şi n-o să se aprindă nici unul, şi tot aşa!... la tranzistoare şi leduri nu e mare problemă, se rezolvă, rezistenţele pot fi conectate oricum, numai să nu greşeşti traseele, la fel şi la condensatoare, le poţi inversa, dar la integrate înseamnă că ai muncit degeaba, pentru că n-o să se potrivească nici un pin! doar dacă le lipeşti direct pe partea cu trasee... mai ştim pe cineva! :rade:după aia, tai o bucată de cablaj pe mărimea necesară (nu uita să prevezi şi găurile de fixare!), decupezi foaia la dimensiune, şi o fixezi pe bucata de cablaj, de preferat, proaspăt şmirgheluită (încearcă să nu atingi cu degetele suprafaţa cu cupru), cu 3-4 bucăţele de scoci, şi cu un cui mai mărişor şi un ciocan ori un patent mai rezonabil ca mărime, te apuci şi punctezi toate găurile, cu atenţie, să nu "punctezi" pe-alături, şi nici să nu uiţi unul-două.după aia... foloseşti fie un marker pentru cablaje, fie faci o cerneală din smoală dizolvată în benzină, şi te pui pe trasat fiecare traseu, cu atenţie, să nu greşeşti sau să nu "mânjeşti" vreun traseu! dacă faci cerneala aia dizolvată în benzină, cumpără un stilou de 2 bani jumate, şi foloseşte-l fără cerneală, ca pe un toc. laşi să se usuce cerneala aia un pic, şi te apuci de corodat... sper că ai deja clorură ferică sau "apă tofanică"! :rade:next step, presupunând că totul a mers bine, adică n-ai lăsat prea mult plăcuţa la corodat, speli plăcuţa cu apă şi burete, dacă ai folosit markerul, sau un şerveţel muiat în benzină sau diluant, cureţi bine, speli, şlefuieşti iar, de preferat tot cu un burete, şi te pui pe găurit. ar fi o idee ca până termini de corodat să faci într-o sticluţă o soluţie de sacâz (colofoniu) dizolvat în diluant, cu care pensulezi partea cu trasee, după ce-ai terminat cu găuritul şi şlefuitul feţei cu trasee.acum începi echiparea... şi cu un pic de baftă, dom' profesor o să aprecieze că ai făcut şi cablajul de mână, nu l-ai comandat la cine ştie ce firmă! :)încă ceva: dacă te apucă disperarea că la "metoda fierului de călcat" nu prinde tonerul pe plăcuţă, oricât te-ai chinui, presupunând că n-ai făcut un plan de masă impozant, poţi drege busuiocul cu markerul: scoţi cablajul la imprimantă 1:1 non-mirror, decupezi, şi îl lipeşti cu scoci pe faţa cuprată, cu faţa tipărită "la vedere". îl poţi face şi la inkjet, pentru că nu mai calci nimic acum!asta pentru că Eagle îţi face "by default" cablajul "văzut prin transparenţă", exact la fel cum îl faci tu manual, pe foaia cu pătrăţele.punctezi cu atenţie toate găurile, şi încolo am spus mai sus cum faci...şi în final, dacă ţi se pare prea greu, sunt la "bazar" câţiva colegi de forum care confecţionează cablaje contra cost, iar unii oferă şi servicii de proiectare cablaje.alegerea ta ce vei face! :d

Link spre comentariu

fă-o în 2 bucăţi: o bucată partea din stânga, adică cele două integrate plus alimentarea, iar a doua, partea din dreapta, aka tranzistorii, ledurile şi rezistenţele. nu folosi un cablu de conectare prea lung, totuşi...ai putea să încerci şi "manual", fără eagle, o să fie ceva mai greu, dar se poate.iei întâi toate piesele, inclusiv mufa de alimentare, dacă ai neapărat nevoie de ea, şi scoţi la imprimantă pe o foaie configuraţia pinilor componentelor reale. pentru integrate, foloseşti şi socluri. nu de alta, dar dacă greşeşti ceva, sau arzi un ic să nu stai să dezlipeşti şi să lipeşti iar.

 

iei o foaie de hârtie cu pătrăţele şi un creion plus o gumă, şi faci traseele începând cu circuitele integrate, şi confruntând cu schema şi dispunerea pinilor scoase mai înainte la imprimantă.după aia, va trebui să întorci foaia, pentru că aşa cum ai trasat acum e "vederea prin transparenţă" a traseelor, şi dacă o desenezi aşa cum e pe plăcuţă, totul o să fie întors în oglindă, iar pinul 1 din schemă o să fie, de fapt pinul 14 (sau 16), colectorul tranzistoarelor o să fie, de fapt, emitorul, şi invers, iar catozii ledurilor vor fi, de fapt, anozii, şi n-o să se aprindă nici unul, şi tot aşa!... la tranzistoare şi leduri nu e mare problemă, se rezolvă, rezistenţele pot fi conectate oricum, numai să nu greşeşti traseele, la fel şi la condensatoare, le poţi inversa, dar la integrate înseamnă că ai muncit degeaba, pentru că n-o să se potrivească nici un pin! doar dacă le lipeşti direct pe partea cu trasee... mai ştim pe cineva! :rade:după aia, tai o bucată de cablaj pe mărimea necesară (nu uita să prevezi şi găurile de fixare!), decupezi foaia la dimensiune, şi o fixezi pe bucata de cablaj, de preferat, proaspăt şmirgheluită (încearcă să nu atingi cu degetele suprafaţa cu cupru), cu 3-4 bucăţele de scoci, şi cu un cui mai mărişor şi un ciocan ori un patent mai rezonabil ca mărime, te apuci şi punctezi toate găurile, cu atenţie, să nu "punctezi" pe-alături, şi nici să nu uiţi unul-două.după aia... foloseşti fie un marker pentru cablaje, fie faci o cerneală din smoală dizolvată în benzină, şi te pui pe trasat fiecare traseu, cu atenţie, să nu greşeşti sau să nu "mânjeşti" vreun traseu! dacă faci cerneala aia dizolvată în benzină, cumpără un stilou de 2 bani jumate, şi foloseşte-l fără cerneală, ca pe un toc. laşi să se usuce cerneala aia un pic, şi te apuci de corodat... sper că ai deja clorură ferică sau "apă tofanică"! :rade:next step, presupunând că totul a mers bine, adică n-ai lăsat prea mult plăcuţa la corodat, speli plăcuţa cu apă şi burete, dacă ai folosit markerul, sau un şerveţel muiat în benzină sau diluant, cureţi bine, speli, şlefuieşti iar, de preferat tot cu un burete, şi te pui pe găurit. ar fi o idee ca până termini de corodat să faci într-o sticluţă o soluţie de sacâz (colofoniu) dizolvat în diluant, cu care pensulezi partea cu trasee, după ce-ai terminat cu găuritul şi şlefuitul feţei cu trasee.acum începi echiparea... şi cu un pic de baftă, dom' profesor o să aprecieze că ai făcut şi cablajul de mână, nu l-ai comandat la cine ştie ce firmă! :)încă ceva: dacă te apucă disperarea că la "metoda fierului de călcat" nu prinde tonerul pe plăcuţă, oricât te-ai chinui, presupunând că n-ai făcut un plan de masă impozant, poţi drege busuiocul cu markerul: scoţi cablajul la imprimantă 1:1 non-mirror, decupezi, şi îl lipeşti cu scoci pe faţa cuprată, cu faţa tipărită "la vedere". îl poţi face şi la inkjet, pentru că nu mai calci nimic acum!asta pentru că Eagle îţi face "by default" cablajul "văzut prin transparenţă", exact la fel cum îl faci tu manual, pe foaia cu pătrăţele.punctezi cu atenţie toate găurile, şi încolo am spus mai sus cum faci...şi în final, dacă ţi se pare prea greu, sunt la "bazar" câţiva colegi de forum care confecţionează cablaje contra cost, iar unii oferă şi servicii de proiectare cablaje.alegerea ta ce vei face! :d

Multumesc mult pentru sugestii...interesanta metoda manuala insa totusi as vrea sa raman tot la realizarea cablajului in Eagle apoi aplicand metoda "transferului de toner"...Cred ca am sa recurg la prima varianta si sa fac schema pe parti...

PS: Am deja clorura feerica si tot ce imi trebuie..insa la partea de schema si cablaj in eagle am o problema..

In primul rand nu gasesc acel tip de tranzistori..pot folosi orice tip de npn?

La IC1(4027) am o nelamurire in schema de mai sus unde este pinul 14 al ic-ului? Nu se foloseste? In plus alimentarea este pinul 8 cu pinul 16..dar in Eagle cand introduc ic-ul nu imi arata acesti pini si nu pricep de unde ii scot sa fac alimentarea..Aici am o problema...doar la partea de alimentare a ic-urilor

Link spre comentariu

... nu mai bine încerci şi tu? :)

 

 

M-am mai jucat cu Eagle si acum am inteles cum fac sa apara pinii de alimentare ai ic-urilor...prin functia invoke..acum raman celelalte intrebari si anume:

 

Pot folosi orice tip de tranzistor npn? Pentru ca nu gasesc acel tip de pe schema

Pinul 14 de la ic 4027 undee este pe schema? nu se foloseste?

 

da, numai să folosească acelaşi tip de capsulă, şi aceeaşi dispunere a terminalelor."metoda manuală" de mai sus a fost singura metodă pentru realizarea cablajelor timp de mulţi ani.foloseam în locul "markerului pentru cablaje" fie toc cu peniţă rondă, fie un stilou cu peniţă mai rotundă, şi, ca cerneală, fie tuş carmin, fie soluţia de smoală în benzină! :Dmai exista o soluţie asemănătoare cu "press and peel", dar numai de departe... implica utilizarea unor foi de indigo, şi era destul de laborioasă.în schimb, indigoul ăla adera foarte bine pe placă... dacă o curăţai cum trebuie! :d

Link spre comentariu

... nu mai bine încerci şi tu? :)

 

 

 

da, numai să folosească acelaşi tip de capsulă, şi aceeaşi dispunere a terminalelor."metoda manuală" de mai sus a fost singura metodă pentru realizarea cablajelor timp de mulţi ani.foloseam în locul "markerului pentru cablaje" fie toc cu peniţă rondă, fie un stilou cu peniţă mai rotundă, şi, ca cerneală, fie tuş carmin, fie soluţia de smoală în benzină! :dmai exista o soluţie asemănătoare cu "press and peel", dar numai de departe... implica utilizarea unor foi de indigo, şi era destul de laborioasă.în schimb, indigoul ăla adera foarte bine pe placă... dacă o curăţai cum trebuie! :d

Si referitor la pinul 14 al ic-lui 4027...In schema nu se foseste? se lasa liber? sau pentru siguranta il conectez la masa?

Link spre comentariu

Urmarind postarile tale am ajuns la concluzia ca este posibil sa nu ai prea multa experienta la lipirea componentelor si nici in realizarea cablajelor. (scuze)

 

Pt asta am modificat putin placa pt a ramine mai mult cupru, traseie mai late si am latit cablajul si in jurul gaurilor (pt usurinta la gaurire si lipire) .

 

Leduri.zip

 

ps: valorile componentelor nu le-am trecut pe placa, sper ca te descurci.

pps: am sugerat si un alt tip de tranzistor.

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Urmarind postarile tale am ajuns la concluzia ca este posibil sa nu ai prea multa experienta la lipirea componentelor si nici in realizarea cablajelor. (scuze)

 

Pt asta am modificat putin placa pt a ramine mai mult cupru, traseie mai late si am latit cablajul si in jurul gaurilor (pt usurinta la gaurire si lipire) .

 

Posted ImageLeduri.zip

 

ps: valorile componentelor nu le-am trecut pe placa, sper ca te descurci.

pps: am sugerat si un alt tip de tranzistor.

Multumesc mult de tot sesebe...raman dator

Link spre comentariu

Am realizat montajul dar cand il alimentez nu face chiar ceea ce trebuie...Banuiesc ca din cauza faptului ca am folosit alte tranzistoare...am folosit pn2222a...In schema erau recomandati alti tranzistori...Ideea  este ca il alimentez si se aprind fie doar ledurile verzi toate si celelalte stinse, fie 2 leduri rosii si 2 verzi si celelalte stinse...functionarea normala este aceea de semafor..asa ar trebui sa functioneze normal..eu banuiesc ca de la tranzistoare este ..nu isi fac treaba...mai este o chestie si anume valorile rezistentei de 10 Mohm si condensatorul de 470 nf...eu am folosti o rezistenta de 67K si un condensator ceramic de 1 nf (102)...se poate si de aici sa fie ..dar nu cred deoarece din aceste valori ale lu R si C reglez frecventa aprindere/stingere a led-urilor

Ce parere aveti? De ce nu functioneaza corect?

 

http://postimg.org/image/6o2iboc9p/

 

http://postimg.org/image/e0l5aaa6f/

 

http://postimg.org/image/jfz0jacgp/

Link spre comentariu

"valorile rezistentei de 10 Mohm si condensatorul de 470 nf...eu am folosti o rezistenta de 67K si un condensator ceramic de 1 nf (102)...se poate si de aici sa fie ..dar nu cred deoarece din aceste valori ale lu R si C reglez frecventa aprindere/stingere a led-urilor"

Ba sa crezi ca poate fi de aici. Pai tu ai micsorat valoarea rezistentei de 15 ori si a condensatorului de 470 de ori.  Frecventa ar creste de 15x 470 de ori (daca ar functiona cu aceste valori ?). In electronica se admite folosirea unor inlocuiri dar cu valori aporopiate. Dar nu cum ai facut tu.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări